به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر علیرضا زالی در مراسم پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در محل هتل المپیک بر پا شد، اظهار کرد: در شرایطی پانزدهمین دوره کنگره پوست و مو برگزار می شود که به برکت همت والای همکاران پوست و مو کشور به دستاوردهای حرت انگیز و قابل توجهی رسیده ایم که آکنده از نتایج مهمی در حوزه پوست و مو است که حاصل آن پیشرفت و حل بسیاری از مشکلات مردم در حوزه درماتولوژی است.

وی افزود: بخش زیادی از برون داد این حوزه حاصل تلاش همکاران درماتولوژی ما در سطح جهان است و لازم است خسته نباشید جدی به همکاران خود در این حوزه عرض کنیم.

زالی با اشاره به اینکه  بحث پوست و مو مباحث مهم و خطیری از طرح تحول سلامت را در بر می گیرد به گونه ای که بخش زیادی از این طرح را بیماران پوست و مو تشکیل می دهد، گفت: ما با بروز و شیوع ۲۵ تا ۳۳ درصدی از مسائل پوستی در سطح کشور رو به رو هستیم و به خصوص بحث تغییر سبک زندگی، سلامت آب و هوا و...، موجب مشکلات ژنتیکی و هورمونی جدی شده است که در الگوی بیماری های پوستی در سال های اخیر تاثیر به سزایی داشته است؛ پس شناخت و درمان این بیماری ها نیازمند توجه به تغییرات نوین در عرصه پوست و مو کشور است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تصریح کرد: برای نسل جوان حوزه پوست و مو نگرانی ها و دل مشغولی های متعددی از آینده شغلی وجود دارد اما آنچه امیدبخش است، حضور یک هیئت مدیره فعال و پویا در انجمن متخصصین پوست و مو کشور است به خصوص شخص دکتر نیلفروش زاده به دلیل پشتکار و پشتوانه علمی که طی سال های گذشته داشته اند، ظرفیت موجود و ذخیره ارزشمندی هستند.

وی گفت: خوشحال هستیم که دکتر نیلفروش زاده هم زمان علاوه بر ریاست انجمن متخصصین پوست و مو ایران، مسئولیت مشاوره در نظام پزشکی را هم پذیرفته اند که از نظر من می تواند بسیاری از مشکلات و فراز و نشیب های این صنف را حل کند.

زالی افزود: با توجه به حضور معاون اول رئیس جمهوری، فرصت را غنیمت می شمارم تا از همیاری و توجه دولت تدبیر و امید در بحث سلامت تشکر می کنم زیرا سلامت از جمله مباحث مغفول بود که خوشحال هستیم دولت یازدهم توانست رضایتمندی مردم را در این زمینه جلب کند.

وی تاکید کرد: حفظ و جلب رضایتمندی در این زمینه در گرو هوشمندی و اجماع نظر همکاران در این زمینه است که نیازمند ثبات اعتبارات و بودجه در این بخش است از طرفی جامعه پزشکی خواستار وصول مطالبات آنها از بیمه های بازرگانی و درمانی است.

زالی در پایان گفت: نکته ای که این روزها مورد توجه و بحث قرار گرفته موضوع تامین امنیت شغلی پزشکان در اقصی نقاط کشور است؛ خصوصا در مناطق محروم و دور افتاده که از جمله مطالبات جامعه پزشکی و نظام پزشکی از دولت تدبیر و امید است.