هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در اطلاعیه ای با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ،از امروز تا شنبه هفته آینده با نفوذ و استقرار زبانه کم فشار جنوبی به استان و ریزش باران همراه با رعدوبرق و طغیان رودخانه ها ، آبگرفتگی معابر عمومی به‌ویژه در نیمه شمالی استان ، وزش باد شدید و مواج شدن خلیج فارس ، از عشایر ، دامداران ، صیادان و کشاورزان خواست از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. 
 
وی بـاتوجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها از ساکنان و عشایر حاشیه رودخانه ها و روستـاییان بـه ویژه کشاورزان خواسته است از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری و وسایل کشاورزی خود را ازحاشیه رودخانه ها دورکنند. 
 
بالدی در این اطلاعیه از فرمانداران شهرهای مختلف استان خواست نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سیستم های دفع فاضلاب و آب های سطحی و شبکه برق رسانی، نظارت بر وضعیت سیل بندها، پل ها و راه ها در مناطق شهری و روستایی و مسدود کردن جاده های حادثه خیز در صورت ضرورت و شناسایی مناطق بحرانی و اطلاع رسانی به ساکنان در حاشیه ها و مناطق در معرض خطر سیل و سیلاب اتخاذ کنند.
 
در این اطلاعیه با توجه به مواج بودن خلیج فارس از صیادان و شناورها نیز خواسته شده است تا از حرکت در آب های خلیج فارس در این مدت خودداری کنند.