به گزارش پارس به نقل از مهر، پسر جوانی که در جنایتی هولناک پدرش را به دار آویخته بود در این ماه محاکمه شد. او شامگاه چهارم مرداد سال ۸۵ پدرش را با زور به پای درختی که در خانه بود برد و به دار آویخت. او پس از این جنایت با تهدید مادر و خواهرش مدعی شد که مرد ۵۳ ساله خودکشی کرده است.

پس از افشای راز این جنایت از سوی ماموران کارآگاهان به تحقیق از پسر معتاد پرداختند که او مدعی شد، پدرم قصد خودکشی دارد و من در این کار کمکش کردم. با تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه همسر و دختر مقتول رضایت خود را اعلام کردند، اما پسر دیگر خانواده خواستار قصاص برادرش شد. قضات شعبه نیز پس از شور مصطفی را به قصاص محکوم کردند که حکم مجازاتش در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تایید شد.

در حالی که پسر جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار داشت برادرش با مراجعه به دادسرای جنایی رضایت خود را اعلام کرد. جلسه دادگاه برای بررسی مجازات متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد. مصطفی پس از تفهیم اتهام اظهار داشت: من بخاطر مصرف ماده مخدر هروئین شخصیتی دوقطبی پیدا کرده بودم و از سوی دیگر بخاطر کسب پول نقشه قتل را طراحی و اجرا کردم. قضات دادگاه پس از محاکمه پسر جوان او را به زندان و تبعید محکوم کردند.

راز قتل دختر ۱۷ ساله در مدرسه

همچنین راز قتل دختر ۱۷ ساله در یکی از روستاهای اطراف نوشهر در این ماه فاش شد. جسد این دختر ۳۱ خرداد سال ۹۱ در یک مدرسه ابتدایی روستایی در نوشهر کشف شد. ماموران پس از حضور در محل دریافتند مقتول در محل دیگری به قتل رسیده وسپس جسدش به آنجا منتقل شده است.

در ادامه بررسی ها هویت مقتول مشخص شد و ماموران متوجه شدند او دوهفته قبل از خانه فرار کرده و با پسری به نام علی ارتباط داشته است. با کشف این سرنخ علی دستگیر شد و با اعتراف به قتل گفت: من و مونا با هم دوست بودیم روز حادثه از او خواستم که با هم ازدواج کنیم اما مخالفت کرد. بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم در یک لحظه کنترلم از دست داده و او را خفه کردم.

اعدام عروس خون بس

زن جوان معروف به عروس خون بس در این ماه به دار مجازات آویخته شد. صفیه معروف به مریم برای پایان دادن به جنگ قبیله ای از سوی خانواده اش به عنوان عروس خون بس به عقد پسری از قبیله مقابل درآمده بود متهم است سال ۸۵ دختر جوانی را به قتل رساند و جسدش را به آتش کشید.

مریم که در آن زمان نوجوان بود بعد از بازداشت اعتراف کرد با همدستی مردی مرتکب این قتل شده و قاتل اصلی مرد جوان است اما بعد از مدتی اعتراف خود را پس گرفت و گفت به تنهایی مرتکب قتل شده است. یک سال بعد عروس خون بس در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شد اما دفاعیاتش درخصوص اینکه اعترافات اولیه اش درست است و او قتل را انجام نداده کارساز نبود و این زن به قصاص محکوم شد.

او در جلسه دادگاه گفت: من دخترک را به خانه کشاندم تا مرد جوان با او رابطه داشته باشد و از او فیلمبرداری کنیم و از این راه هم او را از شوهرم دور کنم و هم ضربه ای را که به خانواده ام زده است جبران کنم اما با هم درگیر شدیم و سر دختر به دیوار برخورد کرد و بیهوش شد. مرد جوانی که برای برقراری رابطه با او آمده بود دخترک را خفه کرد. بعد از خانه بیرون رفت. من هم خانه را آتش زدم و فرار کردم.

مریم مدعی است در زمانی که در اداره آگاهی بود تحت فشار قرار گرفت و ضمن اینکه بعد از اعترافش علیه مرد جوان خانواده او که از افراد بانفوذ شهر بودند به دیدارش رفتند و قول دادند تا برای مریم رضایت بگیرند به شرط اینکه اعترافش را علیه همدستش پس بگیرد.

پرونده به سرعت مراحل قانونی را طی کرد و حکم به تایید رسید تا اینکه عروس خون بس با ارسال نامه ای به رییس قوه قضاییه از او درخواست کمک کرد. عروس خون بس زندگی پرفراز و نشیب اش را برای رییس قوه قضاییه شرح داد و از او خواست حکم قصاص را متوقف کند و یک بار دیگر پرونده را مورد بررسی قرار دهد. با انتشار این نامه این زن که تا پای چوبه دار هم رفته بود یک بار دیگر به زندگی امیدوار شد چراکه دستور توقف اجرای حکم او صادر شد. سرانجام زن جوان در زندان شیراز به دار آویخته شد.

دستگیری عامل جنایت گاندی

در این ماه عامل جنایت خیابان هشتم گاندی که برای تفریح با دختر مورد علاقه اش دختر دانشجویی را به قتل رسانده و خودرو ۲۰۶ آن را سرقت کرده بود دستگیر شد. او در اعترافات خود گفت: روز حادثه به کافی شاپی که در قسمت بالای خیابان است، رفتم و در آنجا همراه دوستم ماده مخدر شیشه مصرف کردیم، قرار بود آن روز دختر مورد علاقه ام را ببینم، به سمت خانه حرکت کردم تا از مادرم ماشین بگیرم اما او گفت ماشین را لازم دارد. داخل کوچه که شدم دختر خانم جوانی در حال پارک خودروی ۲۰۶ خود بود.

آینه خودرو به دیوار گرفت در قسمت بالایی کوچه یک کلاس آموزش زبان است که مقتول برای رفتن به آنجا عجله داشت از او خواستم اجازه دهد تا خودرو را برایش پارک کنم. پشت فرمان نشستم در این لحظه تلفن همراه او زنگ خورد و مشغول صحبت با آن شد خیلی استرس داشتم، قرارم دیر شده بود. در این لحظه به فکر سرقت خودرو افتادم کمی رفتم جلو و دنده عقب گرفتم.

دختر جوان با مشاهده این صحنه به سمت خودرو آمد که گلگیر سمت راست ماشین به پای او اصابت کرد و سرش به یک خودروی ریو که در کوچه پارک بود، برخورد کرد. مردم نیز با مشاهده این صحنه به طرف من حمله ور شده و با مشت و لگد به ماشین ضربه می زدند تا متوقف شوم سپس به سمت خیابان توانیر رفته و از طریق اتوبان حکیم گریختم. پسر جنایتکار پس از محاکمه در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را تائید کردند.

رسیدگی دوباره به پرونده دندانپزشک عراقی

تیر ماه سال ۹۱ رسیدگی دوباره به پرونده دندانپزشک عراقی که متهم به آزار و اذیت بیماران خود بود در دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد. زمستان سال ۸۲ مرد دندانپزشکی به ماموران پلیس در شمال تهران مراجعه کرد و مدعی شد سارقان به خانه اش دستبرد زده و مقداری پول، طلا و وسایل شخصی او را به سرقت برده اند.

با اعلام شکایت مرد دندانپزشک تحقیقات پلیس آغاز شد و ماموران جوان سارق که فرهاد نام داشت بازداشت شد و ساعاتی پس از دستگیری به سرقت اعتراف کرد. این مرد گفت: من به سفارش یک زن جوان دست به سرقت زدم. او به من مبلغی پول داد تا یک فیلم از داخل خانه مرد دندانپزشک بدزدم.

وقتی به آنجا رفتم چند فیلم بود که همه آنها را برداشتم و برای آنکه مشخص نشود فقط برای سرقت فیلم رفته ام مبلغی هم پول برداشتم و خارج شدم. پلیس در ادامه تحقیقات خود برای مشخص شدن انگیزه سرقت زن جوان را مورد بازجویی قرار داد و اعترافات این زن از راز جنایات هولناک مرد دندانپزشک پرده برداشت. این زن گفت: دو سال پیش برای درمان یکی از دندان هایم نزد مرد دندانپزشک رفتم. او مقداری داروی بی حسی به من تزریق کرد.

اما نمی دانم چرا بعد از چند دقیقه بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم مرد دندانپزشک مرا مورد آزار قرار داده و از من فیلمبرداری کرده است. ماموران چندین فیلم از مطب مرد دندانپزشک در قیطریه به دست آوردند که از زنان و دختران جوان تهیه شده بود و نشان می داد آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

به این ترتیب قاضی دادگاه عمومی کیفری این متهم را محاکمه و او را به ۱۰ سال حبس و لغو پروانه نظام پزشکی اش محکوم کرد. با ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر این رای مورد تایید قرار گرفت و در حالی که مرد دندانپزشک همچنان تلاش می کرد از مجازات حبس نیز رهایی یابد مدارک جدید باز هم او را به دام انداخت.

وقتی مرد دندانپزشک دوباره به رای صادره اعتراض کرد، کارشناسان دفتر رئیس قوه قضائیه پرونده وی و فیلم های موجود را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند مرد دندانپزشک در چند مورد زنان را بیهوش کرده و مورد آزار قرار داده است. در ادامه پرونده مرد دندانپزشک با اتهام محاربه به دادگاه انقلاب فرستاده شد که پس از اختلاف بر سر صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده، سرانجام حکم به رسیدگی در دادگاه کیفری استان تهران صادر شد. تیر ماه پرونده مرد دندانپزشک برای محاکمه به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و قضات دادگاه پس از محاکمه او را به محرومیت از طبابت، زندان، شلاق و تبعید محکوم کردند.