به گزارش پارس به نقل از ایسنا: نقطه صفر مرزی مقصدی است که شهروندان می توانند از این پس به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کنند.

سردار حسین ذوالفقاری، درباره ظرفیت های مرزبانی برای پذیرش سفر به این مناطق، اظهارکرد: از جانب مرزبانی منعی برای حضور مردم در مناطق مرزی وجود ندارد و البته باید توجه داشت که در برخی از مناطق مرزی نیاز به هماهنگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر سازمان های مربوطه آمادگی پذیرش مسافران در نقاط مرزی را داشته باشند، ما نیز برای ایجاد چنین فضایی، در خدمت آنان و شهروندان هستیم.

به گفته ذوالفقاری، اینکه مردم کشورمان از مناطق بکر و دیدنی مرز و زیبایی های منحصر به فرد آن بازدید کنند، امر خوبی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به مناطقی از مرز که نیاز به هماهنگی برای بازدید از آنها وجود دارد، تصریح کرد: در جاهایی که نیاز به هماهنگی وجود دارد، پیش بینی های لازم برای آسایش و آرامش مردم انجام خواهد شد و اگر شهروندان این موضوع را اعلام کنند، ما نیز این آمادگی را داریم که پذیرای شهروندان در مناطق مرزی باشیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق شمالی و جنوبی کشور در حال حاضر امکان حضور شهروندان در مناطق مرزی به راحتی وجود دارد، گفت: به عنوان مثال در مرزهای جنوبی کشور مناطقی در نقاط صفر مرزی تحت عنوان « یادمان شهدا» وجود دارد که شهروندان می توانند به راحتی در آن حضور یابند.

ذوالفقاری از شهروندان خواست در صورتی که قصد سفر به نقاط مرزی را دارند، با مرزبانان مستقر در آن نقطه مرزی هماهنگی های لازم را انجام داده و در این مناطق حاضر شوند.

به گفته فرمانده مرزبانی ناجا، در سایر مناطقی که بحث امنیت مطرح است، مسافران می توانند با مراجعه به هنگ مرزی، هماهنگی های لازم برای حضور در مرز را انجام دهند.