به گزارش پارس،به نقل از مشرقگم شدن کیف پول از آن دسته دردسرهایی است که تقریبا تمام مردم در طول عمرشان حداقل یک بار آن را تجربه می‌کنند. اما حالا به لطف گروهی از محققان خوش ذوق در روتردام هلند، کیف پول هوشمندی طراحی شده که به واسطه برخورداری از فناوری های بیسیم امکان گم شدن آن وجود ندارد. 
 
ارایه دهندگان این فناوری جدید مدعی هستند که چنین کیف پولی و تمام مدارک و مبالغی که در آن قرار می گیرد همواره ایمن خواهد ماند. 
 
این فناوری جدید Ekster نام دارد که در زبان هلندی به معنای کلاغ یا فردی که زیاد حرف می زند است. این کیف پول دارای ردیابی است که با استفاده از فناوری بلوتوث عمل می کند. 
 
صاحب این کیف پول جیبی باید اپلیکیشنی به نام Protag را که سیستم عاملهای اندروید و iOS طراحی شده را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کند. 
 
نکته جالب توجه این است که صاحب کیف با استفاده از این اپلیکیشن می تواند کاری کند که کیف پولش به صدا درآمده تا بدین ترتیب محل قرار گرفتنش را شناسایی کند. 
 
وجه متمایز کننده این فناوری جدید با نمونه های مشابه در آن است که هرگاه صاحب کیف از آن دور شده و به خارج از محدوده مجاز فاصله گرفتن از آن برسد، اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن همراهش پیام هشداری منتشر می کند. در چنین وضعیتی صاحب کیف نه تنها متوجه جاگذاشتن آن می شود بلکه از طریق این اپلیکیشن از محل کیفش نیز آگاه می شود.