به گزارش پارس،به نقل از مشرقسرهنگ علی غیاثوند با تشریح یکی از شگردهای سارقان در تهران بزرگ گفت: مجرمان تحت پوشش افراد خیر ، خانم‌های سالمند را طعمه قرار داده و به بهانه کمک به نیازمندان آنها را سوار خودرو خود می کردند و از آنها می خواستند تا لباس‌هایی را که داخل کیسه به همراه دارند به دست نیازمندان برسانند و سپس طلاجات این افراد را برای دیدن و خرید از سالمندان مطالبه کرده و هنگام پیاده شدن افراد طلاهای آنها را داخل کیسه محتوی البسه انداخته و تحویل آنها می دهند اما در یک فرصت مناسب از غفلت شان سوء استفاده کرده و طلاها را به سرقت می بردند. 

وی به هموطنان هشدار داد تا به افرادی که تحت پوشش خیرین خود را معرفی می کنند اعتماد نکرده و در صورت کمک به نیازمندان به موسسات خیریه شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند. 

وی به شگرد دوم مجرمان اشاره کرد و گفت : در شگردی دیگر افراد به بهانه دوستی، با دختران جوان طرح دوستی ریخته و در فرصتی مناسب مبادرت به سرقت طلاجات و اموال آنها می کردند. 

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا تأکید کرد: هموطنان به هر کسی اعتماد نکرده و از ارتباط نامتعارف بپرهیزند تا شاهد اینگونه وقایع نباشد. 

کاهش 6 درصدی سرقت‌ها
وی همچنین پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه سرقت گفت: میزان کل سرقت‌ها 6 درصد کاهش و کشف به وقوع این جرم نیز 3.2 درصد در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. 

وی با اشاره به اینکه میزان کشف به وقوع سرقت در هشت ماهه امسال 70 درصد است، بیان داشت: این درحالی است که میزان سرقت منزل نیز تغییری نکرده است. 

براساس گزارش سایت پلیس،این مقام انتظامی در ادامه به کاهش 3.5 درصدی سرقت اماکن، 6درصدی اتومبیل و موتورسیکلت و 14 درصدی لوازم و قطعات خودرو اشاره کرد و گفت: در جرایمی همچون جیب‌بری 25 درصد و کیف قاپی 10 درصد افزایش وقوع در هشت ماهه اول امسال را شاهد بودیم.