به گزارش پارس به نقل از مهر: تندباد که از صبح امروز شنبه در بخشهای مختلف استان از جمله بخش های مرکزی و جنوبی فعال شده حتی به صورت لحظه ای به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

این پدیده در اردبیل به عنوان مرکز استان نیز همچنان ادامه داشته و با وجود افزایش دما طی چند روز گذشته، وزش باد و در برخی اوقات تندباد شرایط جوی را متفاوت کرده است.

رئیس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر یادآور شد: طی چند روز گذشته در این استان جوی نسبتا پایدار حاکم بوده که این روند تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.

رسول همتی با بیان اینکه در این مدت هوای استان اردبیل صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد بود، افزود: در یک نگاه کلی می توان گفت در پنج روز اول تعطیلات نوروز تغییرات ناگهانی هوا نظیر افت محسوس دما و بارش های سنگین برف در سطح استان رخ نداد.

وی ادامه داد: اما براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از عصر روز یکشنبه چهار فروردین ۱۳۹۲ تا ظهر روز سه شنبه ششم فروردین آسمان استان نیمه ابری تا ابری در برخی نقاط با احتمال بارش باران و وزش باد تند پیش بینی می شود.

همتی از احتمال ضعیف بارش برف در این استان خبر داد و با بیان اینکه بارش ها در این دو روز بیشتر به صورت باران و متوسط خواهد بود، متذکر شد: با توجه به افت اندک دمای هوا احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی وجود دارد.

به گفته رئیس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی این منطقه، استان اردبیل از لحاظ هواشناسی شرایط مطلوب برای جذب مسافران نوروزی دارد.