به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، فیلم « آرگو» با موضوعی مرتبط با ایران در حالی که نامزد جایزه بهترین کارگردان نبود، اسکار را برای سازندگانش به ارمغان آورد. "

بی شک رسانه و به طور خاص، سینما به عنوان بخشی از این ابزار قدرتمند جنگ نرم، نقش بسزایی در تغییر مواضع فکری و بالطبع سیاسی موجود در جهان را دارد. شاید نتایجی که با هزاران نفر ساعت کار و سخنرانی و برنامه های متعدد اجرایی، حاصل نمی شود را بتوان با یک کلیپ چند دقیقه ای به دست آورد.

اگر چه رادیو فردا بسیار محتاطانه اخبار را جعل یا منتشر می کند تا نانِ وعده غذایی بعدی اش آجر نشود اما" آرگو" آن قدر افتضاح بزرگی بود که بتواند به این بنگاه خبر پراکنی اجازه اندکی انتقاد را بدهد.

آرگو، تلاش مذبوحانه ای در راستای سیاستهای جنگ نرمِ آمریکا بود که ظاهرا به سانِ تیری بود که کمانه کرد و به سمت خودِ آمریکاییها شلیک شد!

آرگو توانست صدای دشمنان قطعی نظام مانند بنی صدر خائن و حتی روزنامه های واشنگتن پست و امثالهم را هم در بیاورد. فضاحت آرگو آنقدر غیر قابل تصور بود که عده ای از اندک مدافعین جایزه اسکار اصغر فرهادی را هم به راه راست هدایت کرد! ظاهراً اسکار هم از الطاف خفیه الهی بود که برخی را بین دوراهیِ اعلام موضع صریح در مورد سیاست زدگی حاکم بر اعطاء اسکار و یا هنری بودن آن بگذارد تا به وسیله آن بر همگان آشکار گردد که وقتی این جایزه و این جشنواره ماهیت سیاسی دارد نه هنری، بالطبع جایزه آوران هم فقط به سیاست آمریکا خدمت نموده اند نه به هنر دنیا.
حال به بخش هایی از مطلب منتشره در سایت رادیو فردا توجه فرمایید:

" مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار شد. مراسمی که این بار به دلیل انتخاب بهترین فیلم و نحوه اهدای جایزه آن به شدت بحث انگیز شده است. فیلم « آرگو» با موضوعی مرتبط با ایران در حالی که نامزد جایزه بهترین کارگردان نبود، اسکار را برای سازندگانش به ارمغان آورد. "

کارشناس برنامه می گوید:

" من فکر می کنم یکی از بدترین انتخاب هایی بوده است که در طول تاریخ اسکار شده است. من می خواهم با تاکید بگویم که شاید این بزرگترین غفلت و اشتباهی که در تاریخ اسکار شده است که یک فیلمی مثل آرگو که ابدا فیلم خوبی نیست و ضعف های زیادی دارد بیاید و جایزه بهترین فیلم سال را بگیرد و آنهم در سالی که قحطی فیلم خوب نبوده است.

۹ فیلم در رده شرکت داشتند که آن هشت فیلم دیگر بقیه به راحتی از آرگو بهتر بودند. دیدن نقطه ضعف های آرگو هم کار سختی نیست. این فیلمی است که نه سناریوی محکمی دارد و نه کارگردانی درست و حسابی دارد و فیلمی است که سوء استفاده می کند از یک اتفاق واقعی و آن را تبدیل می کند به یک فیلم تو خالی جیمز باندی. "

کارشناس رادیو فردا می افزاید:

" من فکر می کنم این فیلمی است که یک کارت پستالی برای خود اسکار و برای اعضای آکادمی بوده است. چون یک مورد نادری است که می بینیم خود هالیود در یک فیلم نقش بازی می کند. یعنی چند تهیه کننده هالیوودی جمع می شوند به بهانه ساختن یک فیلم جعلی باعث فراری دادن چند تن از هموطنانشان از یک کشور دیگر می شوند. تصور می کنم این شیرین کاری هالیوود برای خودشان خیلی جالب بوده و خواسته اند این را تا جایی که می توانند بزرگ کنند و متاسفانه تا آنجا پیش رفته اند که بیایند و جایزه بهترین فیلم سال این آکادمی را هم به آن بدهند. "

جالب آنجاست که رادیو فردا از این انتخاب ابتدا به وجد آمد و در تمجید از آن خبرها ساخت! اما حال با تغییر موضع آشکار، همرنگ جماعت شده و آن را نقد می کند! ظاهراً با پیشرفت علم و آگاهی تک تک آحاد جوامع بشری، بیداری اسلامی و تحولات دیگر، حتی رادیو فردا هم فهمیده که در توافق کامل بودن با آمریکاییهای محروم از بهره هوشی کافی (که همیشه، به علت رنج بردن از قلت متفکران و دانشمندان کافی مانند متکدیان در سراسر دنیا به دنبال خرید مغزها هستند) اندک اعتماد باقی مانده مخاطب اش را هم خواهد باخت.