به گزارش پارس،به نقل از تسنیمدر بازدید کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از پروژهای عمرانی منطقه 16 که از اماکن کارگری، خدمات شهری و بوستان‌های عمومی منطقه به عمل آمد، محمد حقانی ضمن قدردانی از ایجاد چند بوستان جدید در منطقه اظهار داشت: با وجود احداث پروژه‌های متعدد همچنان سرانه فضای سبز منطقه در شرایط مطلوبی نیست و سرانه فضای سبز کمتر از چهار متر مربع است که این اتفاق خوشایندی نیست.

رئیس کمیته محیط زیست وخدمات شهری شورا با اشاره به فضایی که در پیشانی منطقه قرار دارد که در گذشته خطوط راه آهن بوده و اکنون آزاد شده است، افزود: باید دقت نظر به خرج داد تا فضای 10 هکتاری موجود به سرانه عمومی و احداث فضای سبز اختصاص یابد تا شهروندان منطقه از آن منتفع شوند‌‌.

در این بازدید که شورایاران منطقه نیز حضور داشتند به مشکلات زیست محیطی منطقه اشاره کردند. مشکلاتی از قبیل وجود خط راه آهن تهران-اهواز و تهران-تبریز که 9 سال است بلاتکلیف رها شده یا گاراژهای موجود در خیابان آیت الله سعیدی و معبر کم عرض خیابان قزوین، مشکلات آب شرب منطقه و مجوزهایی که برای ایجاد واحدهای تجاری داده می‌شود از اهم مشکلات زیست محیطی منطقه بود که از زبان شورایاران مطرح شد.