به گزارش پارس رحمت امینی استاد دانشگاه و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به خواندن کتاب های و رمان های جذاب در ایام نوروز به مردم پیشنهاد کرد: رمانی که معمولا خواندن آن را به دانشجویانم نیز در کلاس های درس پیشنهاد می کنم" جزیره پنگوئن ها" نوشته آناتول فرانس نویسنده فرانسوی است. چون این رمان از جذابیت ویژه ای برخوردار است به مردم نیز پیشنهاد می کنم که در ایام نوروز خواندن این رمان زیبا را از دست ندهند.

به گفته وی، این رمان جذاب، تاریخی خیالی و فرضی را در اختیار مخاطب قرار می دهد اما این تاریخ قابلیت تکرار برای همه اقوام و ملت ها را دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگرم برای قشر تئاتری است که از آنها می خواهم آثار نمایشی از نمایشنامه نویسان قدیمی ایران را بخوانند. آثار نمایشنامه نویسان ایرانی از میرزاآقا تبریزی به بعد کمتر توسط قشر تئاتری ما خوانده شده است بنابراین توصیه ام به تئاتری ها مخصوصا دانشجویان تئاتر خواندن این نمایشنامه ها است.

" جزیره پنگوئن ها" نام یک رمان طنز و یکی از بهترین آثار آناتول فرانس نویسنده فرانسوی است. این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۰۸ میلادی منتشر شد. " جزیره پنگوئن ها" ، روایتی از روح تاریخ حیات بشریت است، این داستان اگرچه تاریخی از قوم خیالی پنگوئن را به تصویر کشیده است ولی در حقیقت امر، تاریخ قوم خاصی نیست و ما سرنوشت بسیاری از اقوام و تمدن های گذشته و جدید را در آن می یابیم.