به گزارش پارس به نقل از ایرنا، یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: میزان بارش در این شهرستان از شب گذشته تاکنون به 18 میلی متر رسیده ولی باد با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن و مه گرفتگی نیز موجب کاهش دیده افقی شده است.
وی ادامه داد: بیشترین بارندگی های استان ایلام در 24 ساعت گذشته مربوط به شهرستان آبدانان با 94 میلی متر است و شهرستان بدره 90، دره شهر 72 و دهلران 22 میلی متر در این مدت بارندگی داشته اند ضمن اینکه این بارش ها به تناوب تا فردا ادامه دارد.
شیخ الملوکی تاکید کرد: در پاره ای از اوقات امروز و فردا گردنه ها و نواحی مرتفع استان ایلام مه آلود می شود و همین مه گرفتگی باعث کاهش دید افقی است که تردد در جاده ها را مشکل می کند.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: بعد از خروج سامانه بارشی از آسمان استان ایلام کاهش محسوس دمایی بین هشت تا 14 درجه ای را در استان شاهد خواهیم بود.
مدیر کل بحران ایلام نیز گفت: همه دستگاه های خدمات رسان و امدادی در جاده های منتهی به شهر مهران با توجه به شرایط نامساعد جوی در آماده باش هستند و تاکنون نیز مشکل خاصی در استان گزارش نشده و تنها چند مورد آبگرفتگی جزیی در معابر شهرهای جنوب استان داشته ایم.
احمد کرمی افزود: با توجه به اخطارها و هشدارهای از قبل صادر شده هواشناسی، مدیریت بحران به فرمانداری و بخشداری های استان تاکید کرده همه دستگاه های عضو بحران برای خدمات رسانی احتمالی در آماده باش کامل باشند.
وی با اشاره به ترافیک سنگین جاده مهران - ایلام و بالعکس و جاده مهران - ملکشاهی اظهار کرد: حجم انبوه خودروهای در حال تردد و خودروهای پارک شده در حاشیه های شهر مهران و توقفگاه های عمومی علاوه بر کند شدن روند تردد وسایل نقلیه، در روند کمک رسانی و امداد رسانی به مصدومان احتمالی نیز اخلال ایجاد می کند.
کرمی به مسئولان ارشد استان و کشور پیشنهاد کرد: با توجه به وضعیت خاص مهران و حضور گسترده زائران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی در عتبات عالیات، اعتبارات ویژه ایی برای اجرای طرح های عملیاتی و ارتقای زیرساخت های استان و مهران به خصوص در بخش راهسازی در نظر بگیرند.
از سه روز پیش تاکنون بیش از 165 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پارکینگ ها با استفاده از اتوبوس های شرکت واحد اندیشیده اند.
بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق شده اند که براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.