به گزارش پارس به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد محمدی زاده اظهار داشت: شبکه اینترنتی محیط زیست طبق توافقات انجام شده با سازمان صدا و سیما در سال آینده راه اندازی خواهد شد. به گفته وی: هنوز مجوز قطعی در این زمینه صادر نشده است اما سازمان حفاظت محیط زیست تقاضای خود را به سازمان صدا و سیما داده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار فیلم آماده پخش در حوزه محیط زیست داریم.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، راه اندازی این شبکه تلویزیونی باعث نظام مند و هدفدار شدن اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست می شود. گام اول در این حوزه راه اندازی شبکه اینترنتی و گام دوم ایجاد شبکه مستند محیط زیست است که پیگیر آن نیز هستیم.

محمدی زاده در ادامه از راه اندازی موزه مجازی محیط زیست در سال آینده خبر داد و گفت: با ظرفیت سازی الکترونیکی که شده در سال آینده موزه مجازی محیط زیست راه اندازی خواهد شد و با کلمه عبوری که به علاقه مندان داده می شود می توانند با وارد شدن به سایت اینترنتی موزه پارک پردیسان را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: همچنین در ۵ اداره کل محیط زیست در سطح کشور این ظرفیت سازی انجام شده است.

وی گفت: انجام این فعالیت ها به واسطه اینکه موضوع محیط زیست از موضوعات عام جامعه است مؤثر و مفید است.

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: در سال ۹۱ بیش از ۲۰۰ صفحه مطلب کلاسیک در دروس جغرافیایی استانها وارد شده است. همچنین با سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تمام سازمان ها و دستگاه هایی که موضوعشان آموزش است توافقاتی جهت فرهنگ سازی محیط زیست داشته ایم.

دانشگاه محیط زیست راه اندازی می شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی دانشگاه محیط زیست خبر داد و گفت: طبق مصوبه ای که از دولت دریافت کردیم با راه اندازی دانشگاه محیط زیست موافقت شد. در حال حاضر نیز دانشکده محیط زیست وجود دارد که در مقاطع مختلف دانشجویان در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: در حال حاضر در این دانشگاه رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه خواهد شد و طبق سند راهبردی که داریم در آینده در مقطع دکترا نیز دانشجو خواهیم پذیرفت.

معاون رئیس جمهور درباره کاهش اعتبارات نیز گفت: ما دو نوع اعتبار داریم که یک اعتبار تخصیصی و دیگری اعتبار مصوب است. آنچه کاهش پیدا کرده بود در اعتبار تخصیصی بود که این مسئله نیز در کل کشور و در کل سازمان ها وجود داشت.

محمدی زاده اظهار داشت: بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در بودجه سال ۹۲ و در اعتبارات تخصیص یافته شده دو برابر سال گذشته است و نسبت به اعتبارات مصوب نیز کاهش دارد.

تصویب صندوق ملی توسعه محیط زیست

وی در ادامه به صندوق ملی توسعه اشاره کرد و گفت: درآمد مازاد کشور به این صندوق واریز می شود و دستگاههای مختلف از اعتبارات این صندوق استفاده می کنند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز امسال توانست از اعتبارات این صندوق برای طرح های خودش استفاده کند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین در بودجه سال ۹۲ برای صندوق ملی محیط زیست ردیف بودجه قرار داده شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی موزه مجازی محیط زیست در سال ۹۲خبر داد.