به گزارش پارس،به نقل از مشرقبراساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس که در بر دارنده داده های استنادی بیش از ۲۲ هزار نشریه علمی از سراسر دنیا است، پرکارترین و برترین های تولید علم کشور در آبان ماه سال جاری را استخراج و گزارش کرده است.

براساس این گزارش محققان برتر آبان ماه که ۴ یا بیش از ۴ مقاله منتشر شده دارند، معرفی شده اند.

براین اساس مسعود صلواتی نیاسری از دانشگاه کاشان با ۶ مدرک و حسین بهاروند از پژوهشگاه رویان با ۵ مدرک بیشترین تعداد مقاله را داشتند. همچنین محمد حسین انتظاری از دانشگاه فردوسی مشهد، وطن خواه از دانشگاه تهران و علیرضا فرومدی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مروت طاهری کلانی از دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، آرش کریمی پور از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، امیرحسین صاحب کار از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هرکدام با انتشار ۴ مقاله از جمله نویسندگان برتر علمی در این ماه هستند.

سایه خنجانی، منیژه خان محمدی، سعید طالبی ، هاله عدالت خواه و سمیه کاظم نژاد، امیرحسین زرنانی از پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی، ایرج نیکوکار از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، علی شکوهی راد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و محسن شیخ الاسلامی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نویسندگان برتری هستند که مقالاتشان ۹ استناد دریافت کرده است.

براساس مدارک علمی منتشر شده در آبان ماه که در اسکوپوس نمایه شده است ، کل مدارک علمی منتشر شده ایرانیان در این ماه ۱ هزار و ۴۵۵ عنوان بوده است که تعداد استنادات دریافتی مدارک علمی ایران در این ماه ۱۱۷ استناد بوده است که متوسط استناد به هر سند این مقالات حدود ۸ صدم (۰۸/۰) است.

در این بین، مقاله Efficient generation of functional hepatocyte-like cells from menstrual blood-derived stem cells با دریافت ۹ استناد، بیشترین تعداد استناد را در میان مدارک علمی کشور به خود اختصاص داده است .

همچنین مجلات بین المللی Arabian Journal of Geosciences با انتشار ۲۷ مقاله ، Journal of Mazandaran University of Medical Sciences با انتشار ۱۹ مقاله ، مجلاتی هستند که در آبان ماه بیشترین تعداد مدارک علمی از محققان ایرانی را منتشر کرده اند