به گزارش پارس،به نقل از فارس محمدرضا رستمی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: پیش از این یک درصد از اعتبارات دستگاه ها در حوزه ماموریت های وزارت ورزش و جوانان به حوزه ورزش اختصاص داده می‌شد اما مصوب شد که این بودجه به حوزه جوانان نیز اختصاص داده شود که بخشی از آن در زمینه طرح‌های ملی توسعه که به زیرساخت‌ها و برنامه‌ها مربوط است، به کار گرفته می‌شود و به استان‌ها نیز این موضوع را ابلاغ کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: پیش از این از محل این درآمد در حوزه ورزش، برای حوزه جوانان استفاده نمی‌شد، اما قرار شده از این ظرفیت در سطح استانی و ملی برای جوانان بهره ببریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: ما براساس فعالیت‌های تعریف شده 250 میلیارد تومان برای سال آینده بودجه درخواست کرده‌ایم اما با توجه به شرایط کشور امکان دارد این رقم به صورت کامل تخصیص پیدا نکند، اما امیدواریم براساس مذاکرات انجام شده و قول‌های داده شده بخش قابل توجهی از این رقم به عنوان بودجه به حوزه جوانان در سال آینده تخصیص یابد.

رستمی در ادامه این نشست با اشاره به حوزه فعالیت دفتر طرح‌های ملی اظهار داشت: در حوزه طرح‌های ملی کارهای جدیدی را آغاز کرده‌ایم و اقدامات قبلی نیز با تغییرات نسبی ادامه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه طرح‌های ملی وظایف نسبتا زیادی دارد، تصریح کرد: تقریبا مسائل اجتماعی و فرهنگی حوزه جوانان و بخش‌های تخصصی مانند گردشگری، اوقات فراغت، بین‌الملل در حوزه طرح‌های ملی تعریف می‌شوند، برگزاری جشنواره‌های حوزه جوانان در سطح ملی نیز در حوزه وظایف این دفتر است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از بحث‌های جدی و اساسی است، تاکید کرد: این موضوع نیز مرتبط با دفتر طرح‌های ملی است و تلاش می‌شود در حد مقدورات در سطح ستاد، صف شهرستان‌ها وظایف دفتر طرح‌های ملی عملیاتی شود، البته کمبود منابع انسانی در کنار کمبود منابع مالی کار را سخت‌تر کرده است. ظرفیت بزرگی به نام سرمایه ملی جوانان داریم که باید از آن برای نقش‌آفرینی در عرصه اجتماع بهره‌برد.

رستمی در ادامه گفت: از زمانی که متشکل کردن جوانان در قالب سازمان‌های مردم نهاد در سطح کمی و کیفی جدی گرفته شده، تلاش می‌کنیم از این ظرفیت در حوزه های مختلف کمک بگیریم و بتوانیم به جای اتکای صرف به نیروی دولتی، از افراد توانمند در این تشکل‌ها نیز بهره ببریم.

به اعتقاد وی،شرط موفقیت دفتر طرح‌های ملی نیز استفاده از این ظرفیت‌ها و فعال کردن آنها در جهت برنامه‌ها و اقدامات است.

معاون جوانان وزارت ورزش با اشاره به ظرفیت خانه‌های جوان نیز اظهار داشت: نوع و جنس کارها جاذبه اقتصادی برای بخش خصوصی دارد در همین جهت خانه‌های جوان را در دو مورد راه‌اندازی کرده‌ایم و قصد داریم در تمام مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها این خانه‌ها را تجهیز کنیم. خانه‌های جوان می‌توانند مشارکت بخش خصوصی و دولتی را درک کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش‌های داوود نوری در سمت سرپرست طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان، محسن طلایی ماهانی را به عنوان مدیرکل جدید این حوزه معرفی کرد.