به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه بریستول با الهام از اشکال مختلف قایقرانی، روباتی به نامRow-bot ساخته اند. این روبات می تواند بصورت خودکار روی سطوح کثیف استخر و دریاچه حرکت کند و میکروب ها و لجن ها را بخورد.

 
در مرحله بعد این روبات قادر است که این میکروب ها را در معده مصنوعی خود تجزیه کرده و تولید انرژی نماید و الکتریسیته مورد نیاز خود را برای ادامه روند تولید نماید؛ این کار در چرخه خوردن میکروب و تولید الکتریسیته برای حرکت ادامه دارد تا در انتها تمام میکروب های سطح دریاچه یا استخر از بین بروند.
 
روباتی که میکروب‌ها را می‌خورد + تصاویر
روبات Row-bot دارای دو بخش اصلی است یکی مکانیسم نیروی محرکه برای حرکت در اطراف استخر که با میزان انرژی 0.75 وات انجام می گیرد و دیگری خار موتور DC و یک معده مصنوعی است که برق مورد نیاز برای حرکت موتور را تامین می کند.
 
کل سیستم زمانی شروع به کار می کند که روبات مقداری آب را بخورد و سپس جریان برق تولید می گردد و چرخه آن بصورت خوردن میکروب و تولید برق ادامه پیدا می کند.
 
زمانی که میکرو ارگانیسم ها خورده می شوند، در برخورد با اکسیژن محیط اطراف می توانند آب و دی اکسید کربن تولید نمایند؛ در دیگر سو زمانی که اکسیژن وجود ندارد، آنها در یک MFCکربن دی اکسید، پروتون و الکترون تولید می کنند در این حالت و در این جریان از برخورد دو الکترود الکتریسیته تولید می شود که می تواند انرژی مورد نیاز روبات را تامین نماید.
 
روباتی که میکروب‌ها را می‌خورد + تصاویر
محققان می گویند قابلیتاین روبات به عنوان یک روبات خودکار استفاده های متعددی از جمله سنجش از راه دور، نظارت بر محیط زیست و تمیزکردن سطوح دارد. بر این اساس گفته می شود در مراحل بعدی می توان با ادغام سیستم نظارتی و کنترل زیر سیستم ها مدل های جدیدی از این روبات به وسیله MFC ارائه گردد.