به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد حقانی  به همراه عبدالحسین مختاباد عضو دیگر شورای شهر تهران و کارشناسان کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از منطقه ۱۹ شهرداری بازدید و در جریان مشکلات زیست محیطی منطقه قرار گرفتند.

حقانی در مورد بازدید خود از سطح منطقه نسبت به فضاهای بایر منطقه اظهار نگرانی کرد.

وی وضعیت خلازیر را اسفبار برشمرد و هشدار داد که می بایست مسئولین موقوفه و شهرداری تهران توافقات لازم را انجام دهند تا این مشکل زیست محیطی و اجتماعی منطقه رفع شود.

حقانی افزود: گرفتاریهای اجتماعی مردم منطقه ۱۹ مسئله مهمی است و نباید مردم احساس کنند به آنها توجه نمی شود.

حقانی همچنان در بازدید از بوستان ولایت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد پارک عمومی در این مکان اظهار کرد: می بایست اراده جمعی به سمتی حرکت کند که ۳۰۰ هکتار موجود و ۲۳۰ هکتاری که هنوز اتفاقی برای آن حادث نشده نیز به فضای سبز تبدیل شود. چرا که ایجاد گرد و غبار حاصل از این ۲۳۰ هکتار، منطقه ۱۹ و تهران را تحت الشعاع قرار می دهد.

انتظار می رود شورایعالی معماری و شهرسازی به سرعت طرح این بوستان را تهیه و مصوب کند تا مشکلات این پارک حل و فصل شود.

در این دیدار، شورایاران منطقه به مشکلات موجود اشاره کردند که یکی از آنها بوستان ۱۸۰ هکتاری بود که سالیان سال است که به خاطر نیمه کار بودن پروژه موجبات عدم امنیت را برای شهروندان منطقه فراهم کرده است. همچنین کوره های آجرپزی که گرفتاری های فراوان را برای منطقه ایجاد کرده از دیگر مشکلات بوده است.

در ادامه حقانی با اشاره به آلودگی صوتی فراوان در اتوبان شهید تندگویان و مشکلاتی که برای ساکنان پیش آمده اظهار کرد از شهرداری در صحن شورا خواهم خواست تا دیوار صوتی این ناحیه را اجرا کند.

وی  از پلیس راهور درخواست کرد تا مشکلات ترافیکی حواشی بازار مبل را پوشش دهند چرا که اهالی این منطقه گرفتاری هایی در این محل دارند. همچنین شهرداری نیز باید بازار مبل را موظف به ایجاد پارکینگ برای مراجعانش کند.

مختاباد در حاشیه دیدار با شورایاران منطقه با اشاره به شرایط حاد امنیت مردم در برخی مناطق حاشیه ای منطقه ۱۹ اظهار کرد از رئیس پلیس تهران خواهم خواست تا تدبیر خاصی را درباره برخی نقاط حاشیه ای این منطقه لحاظ کند.