به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، نوجوانی دبیرستانی که سرطان دارد، سخنرانی‌ای در مدرسه‌اش کرد. سخنرانی‌ای که به سرعت فضای مجازی را پر کرد و تا کنون حدود 800 هزار نفر فیلم این سخنرانی را در «یوتیوب» دیده‌اند.

او در این فیلم می‌گوید: «هفته پیش قبل از اینکه این سخنرانی را انجام دهم، آنها به من گفتند سرطان داری، گفتند اگر مورد هیچ معالجه‌ای قرار نگیرم تا 3 هفته دیگر می‌میرم.»

بر اساس گزارش سی.ان.ان خداحافظی احساسی دانش آموز دبیرستانی در نیوزلند در همه جا پخش شده است.

او در سخنرانی‌اش گفت: آنها به من گفتند امشب برای سخنرانی اینجا نخواهم بود، اما خوشبختانه سخنرانی درباره این نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد بلکه درباره این است که چه سال شگفت انگیزی بود! شما که انتظار نداشتید من سخنرانی دیگری از تخت بیمارستانم بنویسم؟!

او که در آن لحظه داشت اشک‌هایش را پاک می‌کرد گفت: داشتن رویاهای بلند مدت را فراموش کنید، بیایید شور و حرارتمان را برای اهداف کوتاه مدت قرار دهیم، بلند پروازی را کم کنید. با غرور برای چیزی که جلویمان است تلاش کنیم، ما نمی‌دانیم کی و کجا همه چیز تمام می‌شود. راز این است؛ هیچکداممان برای همیشه زنده نیستیم پس شجاع باشید، بخشنده باشید و برای هر فرصتی که به شما داده می‌شود، سپاسگزار باشید.

بیلی که شیمی درمانی می‌شود، در صحنه از روی یک صندلی چرخ دار صحبت کرد.

«نیک هیل»، مدیر مدرسه در رابطه با وضعیت جیک گفت: درمان او کار سختی است ولی از لحاظ روانی او در شرایط خوبی است.

هیل که هر هفته بیلی را می‌بیند، این دانش آموز را نسبت به سنش باهوش‌تر توصیف می‌کند: اهالی مدرسه او را دوست دارند، مخصوصا دانش آموزان بزرگ‌تر نسبت به او فکرهای خوبی می‌کنند. به این علت که این اتفاق خیلی ناگهانی بود دانش آموزان همه تعجب کرده بودند.

هیل می‌گوید: بیل آنقدر حالش خوب نیست که با بتواند رسانه‌ها حرف بزند ولی او از این توجه جهانی تعجب کرده است. البته نقشه‌های او برای آینده تحصیلی‌اش هچنان در انتظار است. او نقشه داشت در دانشگاه کانتربری حقوق تجارت بخواند.

بیلی در آخر سخنرانی‌اش می‌گوید: من نمی‌دانم از اینجا به بعد برای شما، برای من و برای هرکسی چگونه پیش خواهد رفت. ولی من برای شما بهترین‌ها را در سفر زندگی‌تان آرزو می‌کنم و از همه شما ممنونم که بخشی از سفر من بوده‌اید.