به گزارش پارس به نقل از مهر، اسدالله جولایی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار مسئولان ستاد دیه کشور و استان کرمانشاه با آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: ستاد دیه کشور را آقای لاجوردی که طولانی ترین، بیشترین و شدیدترین دوران حبس و شکنجه را در زمان طاغوت تحمل کرده و با محیط زندان آشنایی داشت، در سال ۶۹ پایه گذاری کرد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که شیوه زندان بانی اسلامی را در سازمان ملل ثبت کنیم.

عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از مشکلات کشور است

جولایی میزان یک دیه در کشور را ۱۶۵ میلیون تومان و در ماه حرام ۲۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ تعیین شده از سوی خود مقام معظم رهبری و به نیابت از ایشان در قوه قضائیه در نظر گرفته شده است.

وی بحث فقر فرهنگی و عدم رعایت قانون در حوزه راهنمایی و رانندگی را از مشکلات کشور یاد کرد و گفت: بسیاری از فقها تخلفات رانندگی را حرام اعلام کرده اند.

جولایی تصریح کرد: باید فقر فرهنگی در باب تخلفات رانندگی و مهریه های خانمان برانداز را برداریم و در خصوص این جمله نازیبا که «مهریه را کی داده و کی گرفته» فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور از وجود ۵ هزار زندانی بدهکار چک در کشور خبر داد و گفت: عمده ترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیر عمد مربوط به تخلفات رانندگی و تصرف در مال مردم بوده است.

آزادی ۹۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور

وی خاطر نشان کرد: با گذشت ۲۵ سال از زمان تاسیس ستاد دیه در کشور تا کنون ۹۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شده اند.

جولایی اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین تلاش ما روی قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث که به زودی نیز تصویب خواهد شد معطوف شده است.

وی بیشترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیر عمد را مربوط به مهریه، تصادفات، چک غیر کلاهبرداری، نفقه و بی توجهی پیمانکارها در ساخت و سازها عنوان کرد و اظهار داشت: باید در این خصوص فرهنگ سازی شده و حقوق مردم در این رابطه اطلاع رسانی شود.

مدیر عامل ستاد دیه کشور  تصریح کرد: در بحث جرائم مالی زندانیان غیر عمد مسئولان مقصر هستند که کم کاری کرده و زندان از این افراد پر شده است.

وی در پایان گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شاکیان در حوزه جرائم غیر عمد گذشت صورت گرفته است.