به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ششمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی، امروز (دوشنبه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور بابک زنجانی متهم اصلی پرونده، وکیل متهم، وکلای سازمان‌های شاکی و معاون دادستان تهران برگزار شد.

زنجانی در جلسه امروز در بخشی از دفاعیاتش گفت: متاسفانه من هر حرفی می‌زنم آقایان می‌گویند زنجانی می‌خواهد پول ما را ندهد. شرکت HK در بانک FIIB حساب دارد و من مجبور شدم از شرکت HK شکایت کنم و از این شرکت 10 میلیارد یورو خسارت خواسته‌ام. محاکم خارج از کشور شرکت HK را به پرداخت مبلغ 9 میلیارد و هشتصد و خرده‌ای یورو به بانک FIIB محکوم و حکم توقیف اموال این شرکت را صادر کرده است. یعنی هر موقع بخواهم می‌توانم حساب‌ها، دکل یا اموال این شرکت را در خارج از کشور توقیف کنم اما من به دنبال این مسائل نیستم ولی به محض اینکه همکاری نکنید 10 میلیارد یورو را وصول می‌کنم.

متهم پرونده نفتی توضیح داد: در خصوص بانک مسکن نیز همین‌طور است و از آنها خواستم مشکلات را حل کنیم اما گفتند جواب دندان‌شکن برای زنجانی داریم.  برای بانک مسکن نیز یک‌ میلیارد یورو حکم توقیف گرفتم و این بانک 230 یا 240 میلیون یورو در حساب‌های خود پول دارد.  اگر پول من را برنگردانند، حتما برای آنها اتفاقات نادرستی پیش می‌آید و اینها را واضح می‌گویم. اگر بخواهند اذیت کنند من نیز اذیت می‌کنم.

در این رابطه غلامحسین صادقی قهاره وکیل مدافع شرکت HK که یکی از شاکیان بابک زنجانی محسوب می‌شود درباره ادعای وی به خبرنگار قضایی تسنیم گفت: آقای زنجانی اینها را برای خودش می‌گوید، با این حال از آقایان که سئوال کردم گفتند چنین چیزی وجود ندارد و تکذیب می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه این مسائل، سناریویی است که آقای زنجانی نوشته و در دادگاه مطرح می‌کند. یک دادگاه بین‌المللی، بی حساب و کتاب نیست که شرکتی را 10 میلیارد یورو محکوم کند. افرادی که حتی قبل از بازداشت بابک زنجانی با او در جریان بازگرداندن پول‌های شرکت نفت مراوده داشتند، می‌گویند زنجانی طوری دورغ می‌گوید که طرف مقابل راحت باور می‌کند.

صادقی قهاره در پاسخ به این سئوال که آیا دادگاه به شرکت HK فرصت طرح شکایت خواهد داد یا خیر گفت: با قاضی صلوتی در این خصوص صحبت کردم که وی گفت بعد از پایان دفاعیات متهم، نوبت سازمان‌های شاکی برای طرح شکایت می‌رسد و آن موقع به تمام ادعاهای زنجانی پاسخ می‌دهیم.

وی توضیح داد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که دادگاه در راستای رعایت حقوق طرفین پرونده، این مجال را به زنجانی داده که برای خود در حدی که می‌تواند صحبت کند و بعد از آن نیز نماینده دادستان باید علی‌القاعده به تمام ادعاها و مسائل مطرح شده از سوی متهم، پاسخ دهد.

بانک مسکن هم ادعای زنجانی را تکذیب کرد

در این راستا جواد احمدی‌پور وکیل مدافع بانک مسکن در این پرونده نیز، ادعای بابک زنجانی مبنی بر محکومیت یک میلیارد یورویی این بانک در محاکم خارجی را تکذیب کرد و گفت: مطلقاً چنین مسئله‌ای نیست و این موضوع کذب محض است.

وی گفت: آقای زنجانی در دادگاه ادعایی را مطرح کرده بدون اینکه سند و مدرکی ارائه کند. بعد از دادگاه در این خصوص از آقایان سئوال کردم و بانک مسکن مطلقاً پرونده‌ای با زنجانی ندارد و این موضوع به شدت تکذیب می‌شود.

به گزارش تسنیم، هفتمین جلسه محاکمه بابک زنجانی، فردا (سه‌شنبه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار و متهم ادامه دفاعیاتش را قرائت می‌کند.