به گزارش پارس نیوز،به نقل از فارسفریبا گودرزیدر تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، نفوذ و تقویت جریانات پرفشار و سرد شمالی روی نیمه شمالی و به تدریج شمال شرق کشور را طی امروز و فردا نشان می‌دهد که با امواج ناپایدار تراز میانی جو همراهی داشته و به موجب آن شاهد بارش‌هایی در غرب، دامنه‌های جنوبی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب غرب و غرب دریای خزر خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های واقع در نیمه غربی به ویژه در استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت روز یکشنبه ضمن فعالیت سامانه بارشی شاهد گسترش جریانات مرطوب از عرض‌های جنوبی در کشور خواهیم بود که پیامد آن بارش در غالب مناطق جنوبی، مرکزی و شرق کشور خواهد بود.

گودرزی گفت: این ناپایداری‌ها کم‌وبیش تا روزهای پایانی هفته بر روی مناطقی از کشور تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری است و بارش‌های پراکنده و غبار محلی در برخی از نقاط این استان رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز ارومیه با دمای 2 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور و بندرعباس یا دمای 28 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.