به گزارش پارس نیوز،به نقل از فارسحجت السلام والمسلمین معزی در بازدید از مناطق سیل‌زده ایلام با اشاره به حادثه خیز بودن ایران، افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان وقوع حوادث ضرورت پیدا می‌کند، حضور جدی مسئولان است که خوشبختانه در حادثه اخیر در منطقه ایلام، مسئولان تمامی دستگاه‌ها  از دقایق اولیه در منطقه حضور دلگرم کننده‌ای داشتند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اینکه وقوع سیلاب اخیر در استان ایلام، غیر قابل پیش بینی و انتظار بوده است، گفت: به نمایندگی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وظیفه پیدا کردم تا در منطقه حضور پیدا کنم و مراتب تاثر و دلجویی ایشان و همچنین عنایت حضرت نسبت به مردم شهید پرور استان را ابراز کنم.

وی با تاکید بر لزوم پیش بینی اینگونه حوادث و در نظر گرفتن ساز و کار مناسب مطابق با آن، اظهار کرد: در این حادثه همه تلاش‌ها به کار گرفته شده است، اما باید در نظر داشت که خسارت‌های به جای مانده از این حادثه با سطح امکانات مطابقت نمی‌کرده است و همین موضوع باعث به وجود آمدن چنین شرایط اضطراری شده است.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خاطر نشان کرد: اما خوشبختانه با همین سطح امکانات محدود و با فراخوانی استان‌های همجوار، خدمات خوبی ارائه شده است.

امدادگران ایثارگرانه به میدان آمدند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تقدیر از همه اقدامات صورت گرفت و امدادرسانی‌های انجام شده، گفت: امدادگران و سایر نیروها با تلاش ایثارگرانه وارد میدان شده‌اند و این حضور برای مردم بسیار دلگرم کننده است، چرا که آنها در این موقعیت مسئولان را عضوی از خانواده خود می‌بینند.

با تلاش نیروهای هلال احمر، تا حدودی از آلام مردم کاسته شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام نیز در جریان این دیدار با تقدیر از حضور حجت الاسلام والمسلمین معزی در این استان، گفت: در طول 60 سال گذشته این حادثه بی سابقه بوده است و پیش بینی وقوع چنین سیلابی نداشتیم.

حجت الاسلام لطفی، افزود: با تلاش و همت همه مسئولان به ویژه نیروهای جمعیت هلال احمر، تا حدودی از آلام مردم کاسته شد و خدمات خوبی در سطح استان صورت پذیرفت.

وی، با اشاره به اینکه حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در استان ایلام ،منشاء خیر و برکت است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین انتظاراتی که مردم از مسئولان دارند، این است که با اولویت بندی نسبت به جبران خسارت‌ها اقدام کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم شهید پرور استان ایلام، سبقه درخشانی در دفاع مقدس دارند، افزود: این استان قدمگان زائران ابا عبدالله الحسین محسوب می‌شود و از چند روز آینده جمعیت میلیونی برای حضور در عتبات عالیات از این استان عبور خواهند کرد.

لطفی، اظهار کرد: هلال احمر در چند سال گذشته خدمات مناسبی را به زائران اراه کرده است و امیدوارم امسال نیز مانند سنوات گذشته، توجه ویژه‌ای به زائران اربعین حسینی داشته باشد.

درخواست استاندار برای اختصاص بالگرد امدادی به ایلام

استاندار اسلام نیز در این دیدار، ضمن عرض خوش آمدگویی به نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و هیات همراهشان، گفت: مردم ایلام رفاقت دیرینه‌ای با مقام معظم رهبری (مدظه العالی) در خود احساس می‌کنند و همین موضوع سسب شده تا عنایت ویژه‌ای نسبت به حضور نماینده ایشان در استان داشته باشند.

مروارید، افزود: در حادثه اخیر 300 خانوار به طور کل  زندگی مادی خود را از دست داده‌اند و 100 نفر از بازاریان سطح ضعیف نیز دچار خسارت شدید شده‌اند، امیدواریم با عنایت رهبر فرزانه انقلاب به این افراد امکانات لازم تعلق گیرد تا بتوانند تا حدودی به شرایط عادی بازگردند.

وی، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که بسیار اهمیت دارد، اختصاص بالگرد به جمعیت هلال احمر استان اسلام است که امیدوارم با مساعدت این امر به زودی محقق شود، چرا که ضرورت آن در این استان کوهستانی به شدت احساس می‌شود.