به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس آیت‌‌الله صادق آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز در اولین برنامه سفر 3 روزه خود به استان مازندران در همایش قرآنی ناجا حاضر شد و با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دیدار کرد.

وی در این مراسم با بیان اینکه قرآن نزول حق است و حق تعالی آنچه در این کتاب آورده را به عنوان احسن‌الحدیث آورده است، گفت: باعث مباهات و افتخار است که در نیروی انتظامی نسبت به قرآن اهتمام وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: قرآن را باید تکریم کرد، زیرا کتاب حکمت و نور مطلق است و بسته به ارادتمان به این کتاب می‌توانیم از این سفره الهی استفاده کنیم.

آملی لاریجانی ادامه داد: مقصود این است که قرآن را در هنگام تلاوت و تدبر باید به عنوان کتابی که منصوب به حق تعالی است نگاه کنیم، فرق است میان اینکه قرآن را کتابی دارای معنای ویژه تلقی کنیم یا اینکه کتابی صادره از ناحیه حق تعالی.

وی تأکید کرد: توجه به این نکته که قرآن سخن حق است وقتی ظهور و بروز پیدا می‌کند که تدبر کنیم در اینکه چه کسی این کتاب را نازل کرده، همان طور که در قرآن آمده این کتاب، کتابی عزیز و بزرگ است.

رئیس دستگاه با بیان اینکه قرآن حقی است که حق تعالی آن را نازل کرده، گفت: باید توجه کنیم سخنی که در محضرش نشسته‌ایم از کجا آمده و چه کسی آن را فرستاده است، در این صورت نوع انس انسان با قرآن متفاوت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع زمانی فرا می‌رسد که دستمان ازاین سفره الهی کوتاه می‌شود و آن زمان دیگر راه جبرانی وجود ندارد، قرآن خطاب می‌کند به ما و حق تعالی هم هشدار می‌دهد که آیا در قرآن تدبر نمی‌کنید؟

آملی لاریجانی با بیان اینکه قرآن کتاب حق بوده و نزول یافته از حق تعالی است و هیچ باطلی در آن راه نخواهد داشت، گفت: این اخطار الهی را در رابطه با تدبر در آن باید جدی گرفت.

وی اظهار داشت: توجه داشته باشیم که خطاب الهی به همه بود و قرآن زنده است و با ما سخن می‌گوید، این الفاظی که ما می‌بینیم و می‌شنویم یکی از عوالم حقیقت قرآن است و باید بدانیم قرآن عوالم بی‌شمار و مراتب زیادی دارد.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: خداوند در موارد متعدد به این مراتب و حقیقت قرآن قسم می‌خورد و انسان‌ها را انظار می‌دهد و تبشبر می‌کند، قرآن را جز مطهران مسح نمی‌کنند و این آیه یک آیه خبری است که در واقع قرآن مرحله‌ای دارد که همانا فهم آن بوده و فقط برای مطهران مسح آن امکان‌پذیر است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش قدرت‌های سلطه‌گر علیه ایران گفت: قدرت‌های سلطه‌گر هرچه در توان دارند به کار بسته‌اند تا انقلاب را از پای درآورند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: آن‌ها در ظاهر خوش و بش می‌کنند اما در باطن میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا ما را از پای درآوردند.