به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس عباس اورنگ در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نحوه عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: برای عضویت در صندوق سطوح درآمدی از 250 تا 600 هزار تومان منظور شده و شخصی که قصد عضویت در صندوق را دارد در هر سطح درآمدی که قرار داشته باشد نرخ حق بیمه تعیین شده را می‌پردازد.

وی افزود: البته پنج درصد درآمد انتخابی، حق بیمه‌ای است که باید فرد بپردازد و دو برابر آن از سوی دولت پرداخت می‌شود. همچنین لازم به ذکر است برای ورود به صندوق سقف سنی شرط نیست و فرد با هر سنی می تواند به عضویت صندوق دربیاید.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه مستمری ازکارفتادگی و پیری به بیمه شدگان صندوق پرداخت می‌شود، درباره شرایط پرداخت این مستمری گفت: اگر فردی 65 سال سن و 15 سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشد، مستمری پیری برای او برقرار می‌شود که معادل دوسوم حق بیمه پرداختی‌اش خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید دولت بر پوشش بیمه‌ای اقشار مختلف بویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه اظهار کرد: شخصی که به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در می‌آید نباید تحت پوشش بیمه‌های دیگر باشد.