~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس  منصور انصاری دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی  کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه این کنگره حول محور تازه‌ترین روش‌های تشخیص و درمان سرطان‌های سروگردن، سینه و سرطان‌های ژنیکولوژیک برگزار می‌شود، گفت: این کنگره سه روزه همه ساله به همت انجمن کلینیکال انکولوژی ایران برپا و استقبال خوبی از آن به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: در تمام زمینه‌های مربوط مقاله پذیرفته شده و تاکنون بیش از 150 مقاله به دست ما رسیده است، اما پانل‌های کنگره به سه محور یادشده اختصاص خواهد داشت.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه در حال حاضر روش‌های جدید جراحی‌های انکولوژی، تکنیک‌های مدرن رادیوتراپی و داروها  که در سطح جهان استفاده می‌شوند در داخل کشور ما هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت:  در این کنگره پزشکان تجربیات خود را با متخصصان داخل و خارج از کشور تبادل می‌کنند.

انصاری با بیان اینکه تومورهای سروگردن از جمله تومورهایی هستند که فاکتورهای محیطی و مصرف دخانیات عمدتاً نقش بزرگی در بروز آن دارند، گفت: تشخیص و درمان‌های به‌موقع می‌تواند نقش بسیار مهمی را در امر پیشگیری و جلوگیری از عود سرطان‌ها ایفا کند.

وی افزود: تومورها می‌توانند عواقب وخیمی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال اگر تومورهای ناحیه حنجره و حلق عود کنند باید اعمال جراحی انجام و حلق و حنجره را برداشت. متأسفانه این بیماران ناچار می‌شوند با دستگاه صحبت کرده و کیفیت زندگی‌شان بسیار افت می‌کند و حتی گرفتار افسردگی، گوشه‌گیری و انزوا می‌شوند.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی  کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه معمولاً سعی می‌کنیم از روش‌هایی استفاده کنیم که کار بیمار به جراحی وسیع و رادیکال نکشد، عنوان کرد: متاسفانه عوامل مختلفی نظیر تغییر سبک زندگی، مصرف دخانیات، عادات غذایی نادرست، استرس و اضطراب و... باعث افزایش بروز و شیوع سرطان‌ها شده است.

کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی  از 20 تا 22 آبان ماه در شیراز با محوریت سرطان‌های ژنیکولوژیک، سینه، سروگردن برگزار می‌شود.