~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس علیرضا جمشیدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، خدمت در نظام جمهوری اسلامی را یک توفیق دانست و اظهار کرد: بیشتر توفیق در خدمت در مجموعه‌هایی است که در احقاق حق و اجرای عدالت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی باید سازمان رسیدگی به تخلف و دادگستری و قوه قضاییه نیز باید سازمان رسیدگی به جرم باشد چرا که این امر موجب کاهش بار زحمت قوه قضاییه و تفکیک مصادیق جرم و تخلف از یکدیگر می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه یک‌هزار و 500 عنوان مجرمانه در کشور داریم، افزود: این میزان درست نیست، چراکه در کشور ما تفکیک بین جرم و تخلف صورت نگرفته و این اشتباه است که امروز دولت تصمیمی بگیرد و بلافاصله در قالب عنوان مجرمانه در بیاید.

جمشیدی یکی از نقصان‌های کشور را خوب تنظیم نشدن سیاست کیفری و جزایی دانست و خاطرنشان کرد: نباید دایره جرم وسیع شود و در اسلام نیز تنها 10 تا 15 عنوان مجرمانه داریم.

به گفته این مسئول، در حال حاضر 15 میلیون پرونده در سال با احتساب تکرار و حدود 8 میلیون پرونده در سال بدون تکرار در مراجع قضایی رسیدگی می‌شود که می‌تواند مکانیسم‌های اجتماعی و پاسخ‌های مدنی داشته باشد و در واقع جرم نباشد.

*طرح کنترل موبایل برای پیشگیری از قاچاق به‌زودی اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه پیشگیری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان تعزیرات حکومتی است، گفت: می توان با پیشگیری مانع از تحقق بسیاری از جرایم شد برای مثال با اجرای طرح کنترل موبایل می‌توان از قاچاق موبایل پیشگیری کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور ادامه داد: اقدامات این طرح در کشور در حال انجام است و به زودی به مرحله اجرا در می‌آید که با اجرای می‌توان از 2 میلیارد تومان قاچاق موبایل جلوگیری کرد.

جمشیدی تصریح کرد: معاونت پیشگیری سازمان تعزیرات حکومتی به‌زودی فعالیت‌هایی را در زمینه پیشگیری آغاز می‌کند و به تبع در استان‌ها نیز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

*22 میلیارد قاچاق در سال 93

وی دیگر اولویت سازمان تعزیرات را مبارزه با قاچاق عنوان کرد و گفت: قاچاق 22 میلیارد دلاری به کشور در سال گذشته یک معضل بزرگ است که رقم آن با تمام نظام مالیاتی کشور برابری می‌کند.

معاون وزیر دادگستری ورود قاچاق یک میلیارد دلاری مشروبات الکلی به کشور را یک ننگ بزرگ دانست و افزود: به هیچ عنوان در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید قاطعانه با چنین مواردی برخورد شود.

*ورود سالانه 80 هزار قلم تجهیزات پزشکی قاچاق به کشور

جمشیدی از ورود حدود 80 هزار قلم تجهیزات پزشکی قاچاق به کشور در سال خبر داد و گفت: در بررسی‌های انجام شده برخی از این تجهیزات از رده خارج شده بودند و قابلیت استفاده و مصرف را برای بیمار نداشتند.

وی با بیان اینکه بخشی از این تجهیزات را محصولات بسیار بی‌کیفیت چینی تشکیل می‌دهند، گفت: این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای بیماران نیز شده که قاطعانه با این موارد و سایر تخلفات پزشکی برخورد می‌کنیم.