~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره اقدامات فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: آموزش عمومی زائران در حوزه‌های مختلف از قبیل بهداشت فردی و بهداشت محیط و بیماری‌های شایع واگیر دار به عهده این کمیته است.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: آشنایی با امدادرسانی مقدماتی، آشنایی با آیین و مراسمات مذهبی عراقی‌ها برای جلوگیری از ناهمگونی‌های فرهنگی، مسائل امنیتی و بالابردن سطح معرفتی زائران اربعین از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است.

وی افزود: برای اطلاع‌رسانی به متقاضیان سفر به عتبات در اربعین از شبکه‌های مجازی مانند تلگرام استفاده کرده‌ایم که تمام این آموزش‌ها از طریق کانال کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در تلگرام به آدرس http://telegram.me/alarbaen به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنیم، گفت: پایگاه اینترنتی الاربعین و پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری تمام مطالب منتشر شده در کانال تلگرام را منتشر می‌کنند.

احمدی ادامه داد: هم‌اکنون شبکه گسترده‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن افرادی که علاقمند به خادمی زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین هستند در آن ثبت‌نام می‌کنند و این افراد با عنوان خادم الحسین(ع) به زائران خدمت می‌کنند. برآورد ما ثبت‌نام بیش از 10 هزار خادم‌ الحسین(ع) در این طرح است.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری همایش‌های فرهنگی و آموزشی با کمک نهادها و سازمان‌ها قبل از ایام اربعین خبر داد و گفت: پیش از سفر فراخوان عمومی می‌دهیم تا زائران به این همایش‌ها بیایند و نکات ضروری را فرابگیرند. همچنین جزوات آموزشی و محصولات فرهنگی نیز میان آنها پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرزها نیز برنامه‌های فرهنگی داریم، گفت: نظر به اینکه در مرز تمام متقاضیان سفر به عتبات در ایام اربعین جمع هستند، در محل استقرار آنها چادرها و کمپ‌های آموزشی برپا می‌شود و برنامه‌های توجیهی را برگزار می‌کنند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی در مرز بین زوار گفت: در کشور عراق و در مسیر پیاده‌روی نیز اکیپ‌های فرهنگی برای زائران ایرانی مستقر هستند و به برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند.