~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در سی امین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مشارکت ها یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است که استفاده از توانمندهای اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس و بهره گیری از ظرفیت خیرین، نهادهای دولتی و غیر دولتی می‌توانند در ذیل این سیاست مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با تاکید بر نقش مشارکتی انجمن های اولیا و مربیان در اداره جذب مدارس، تصریح کرد: انجمن های اولیا ومربیان به مانند یک وزارتخانه کوچک در دل نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور هستند که نقش مهمی در شکل دهی ذهن و رفتار  دانش آموزان و اولیای آنها دارد و آموزش و پرورش در راستای ایفای این نقش مهم در انجمن ها جدیت کامل دارد .

عضو کابینه تدبیر و امید، آموزش پرسنل شاغل در مدارس استثنایی را مهم خواند و افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد با استفاده از فیلم های آموزشی،‌ استفاده از نرم افزارهای ویژه در شبکه ملی رشد و برگزاری ضمن خدمت بتواند خدمات بهتری را برای معلمان این مدارس فراهم کند .

فانی با اشاره به این کمبود نیروی متخصص در مدارس استثنایی کشور، خاطر نشان کرد: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتباتی انجام داده ایم تا بتوانیم با تخصیص یک ردیف استخدامی ویژه مشاغل تخصصی، مشکل کمبود نیروی تخصصی آنها را بر طرف کنیم .

وی با بیان این که موضوع آموزش و رفع نیازهای کودکان با نیازهای ویژه فراتر از وظیفه وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد : آموزش و پرورش در راستای رفع نیازهای مختلف این دانش آموزان، اقدامات مشترکی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده است و امید است بتوانیم به نتایج خوب و قابل توجهی در این زمینه برسیم .

فانی با تاکید بر اجرای طرح فراگیر تلفیقی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: این طرح به دانش آموزان و اولیای آنها اعتماد به نفس ویژه ای می دهد که تجربیات جهانی، علمی و دانشگاهی و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر آن صحه می گذارد.

وی با انتقاد از موازی کاری در اجرای طرح های مختلف توسط نهادهای مختلف درکشور، گفت : باید از ظرفیت نهادهای دولتی و غیر دولتی در قالب تشکل ها در رفع نیاز دانش آموزان با مدارس استثنایی بهره لازم ببریم.