به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مراسم عزاداری نوجوانان عاشورایی ششم محرم که روز شهادت قاسم ابن الحسن(ع) نامیده شده است، در امامزاده سید جعفر(ع) و حمیده خاتون (س) واقع در باغ فیض منطقه 5 تهران برگزار شد.

در این مراسم 2 هزار دانش‌آموز منطقه 5 تهران از 20 مدرسه به صورت هیأتی حرکت کردند و در این امامزاده به سینه‌زنی و سوگواری پرداختند.

در این مراسم امام جمعه منطقه کنمدیر آموزش و پرورش منطقه 5 تهران،، رئیس نیروی انتظامی منطقه و جمعی از مسؤلان و مدیران منطقه‌ای حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن در این مراسم گفت:امسال با مشارکت اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران توانستیم در روز ششم محرم همایش بزرگ نوجوانان عاشورایی(قاسم ابن الحسن(ع) را برگزار کنیم تا ان‌شاءالله این جوانان که سربازان امام خامنه‌ای هستند را در درک و شناخت بیشتر اهل بیت(ع) یاری کنیم.

وی با اظهار امیدواری از برگزاری این مراسم در سراسر کشور، ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم، شناساندن بهتر دین و اهل بیت(ع) و اسلام به جوانان و دانش‌آموزان ایران اسلامی است؛ ضمن اینکه یادمان باشد مدارس خط مقدم در جنگ نرم است.