به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس کیوان مجیدزاده رئیس هشتمین کنگره سراسری سرطان پستان گفت: امسال اولین سالی است که کنگره سراسری سرطان پستان به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و مدعوین بسیار ممتازی از اساتید و دانشمندان این حوزه از سراسر دنیا در این کنگره شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شده است و امیدواریم که باعث بهره‌وری و استفاده هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان و دانش‌پژوهان از این برنامه بشود.

در ادامه این نشست آسیه الفت‌بخش دبیر اجرایی این کنگره با اشاره به برنامه‌ها و اهداف این کنگره گفت: در طی یک سال برنامه‌های متنوعی در زمینه سرطان پستان برگزار می‌شود و این به دلیل اهمیت این نوع سرطان و تعداد مبتلایان به آن است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره تبادل اطلاعات و آشنایی متخصصان و دانشجویان با دستاوردها و پیشرفت‌های علمی در زمینه سرطان پستان است.

دبیر اجرایی کنگره افزود: خوشبختانه امسال با استقبال خوبی از سوی شرکت‌کنندگان مواجه شده‌ایم و نام بسیاری از اساتید آنکولوژی و جراحان سرطان در مهمان‌های این برنامه دیده می‌شود.

این جراح و متخصص بیماری‌های پستان افزود: این کنگره بستر مناسبی برای ارائه پژوهش‌ها و مقالات و تحقیقات پژوهشگران و دانشجویان این حوزه است که در همین رابطه تعداد 210 مقاله به دفتر کنگره ارسال شده است که از این تعداد 10 مقاله در سال اصلی ارائه و تعداد 105 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد و الباقی در طی 3 روز در کنگره به صورت سخنرانی سریع به سمع و نظر شرکت کنندگان خواهد رسید.

اولین کنگره بین‌المللی و هشتمین کنگره سراسری سرطان پستان جهاد دانشگاهی 6 الی 8 آبان ماه در سالن اجتماعات کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.