به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد آقاجانی؛ معاون درمان وزیر بهداشت در همایش نکوداشت مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ با اشاره به 570 بیمارستان کشور که به ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ پرداخته‌اند، گفت: اکنون 97 هزار تخت‌خواب بیمارستانی فعال داریم که بسیاری از آنها فرسوده هستند، همچنین 67 درصد بیمارستان‌ها فرسوده هستند.

وی افزود: با تلاش معاونین توسعه و درمان بیمارستان‌ها توانستیم طرح ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ را که پیش‌بینی می‌شد طی 25 سال انجام شود ظرف 16 ماه انجام دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: هیچ یک از بخش‌های بیمارستانی طی ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ تعطیل نشد و 2 میلیون متر مربع فضای بیمارستانی بازسازی شد که بزرگترین پروژه بازسازی دولتی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در شاخص پرستاری در بیمارستانها عقب هستیم، اظهارداشت: با توجه به محدودیت‌های دولت برای تأمین نیروی انسانی، به نظر می‌رسد این موضوع مشکل باشد، اکنون پرستاران زحمات زیادی را متقبل می‌شوند و بخشی از خدمات پرستاری را نیز همراهان بیمار انجام می‌دهند.

آقاجانی گفت: طرح تحول نظام سلامت با 3 محور دسترسی عادلانه به خدمات، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که بیمارستان‌های دولتی را از خصوص عقب انداخته بود کیفیت خدمات هتلینگ مراکز درمانی بود که البته باید گفت خدمات هتلینگ به فضای فیزیکی و نیروی انسانی ختم نمی‌شود و فرایندها تغذیه و بهداشت هم باید در نظر گرفته شود.