~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آخرین وضعیت سد شفارود گفت: در ساخت این سد، میزان درختانی که قرار است کنده شود، یک میلیون نیست و تعداد آن بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سطح سد 400 هکتار بوده است، اظهار کرد: در پیشنهادی که در حال حاضر در دست بررسی است و هنوز پاسخ قطعی به آن داده نشده، سطح سد 90 هکتار است و کاهش چشمگیری داشته ولی هنوز تایید قطعی نگرفته است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که چندی پیش محمد درویش مدیر کل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه فشارها بر روی این سازمان برای ساخت سد شفارود بسیار زیاد است، گفته بود: مجوز و بودجه لازم برای ساخت سد صادر شده و اعمال فشارها باعث شده تا سازمان حفاظت محیط زیست مجبور شود با ساخت این سد موافقت کند.

همچنین درویش با بیان اینکه ساختن سد شفارود به بهانه تامین آب آن هم در جایی که به راحتی می‌توان آب را تامین کرد، منجر به قطع یک میلیون درخت هیرکانی می‌شود اعلام کرده بود: سازمان حفاظت محیط زیست از لحاظ مالی و بودجه بسیار فقیر بوده و با اعمال فشارها مجبور به عقب نشینی در برخی موارد است.