به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمدجواد کبیر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه اعضای هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به مطالبات مراکز طرف قرارداد پزشکان، داروخانه‌ها ، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اظهار داشت: بیش از 80 درصد منابع سازمان از منابع عمومی دولت تامین می‌شود و به همین جهت برای پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد باید اعتبارات کافی در اختیار داشته باشیم و سازمان خود را متعهد می‌داند که بدهی‌ها را پرداخت کند.

وی گفت: هر زمان که منابع به این سازمان پرداخت شود، در حداکثر زمان و حدود یک هفته‌ای اقدامات لازم برای پرداخت بدهی به مراکز طرف قرارداد را انجام خواهیم داد و در کل با فراز و نشیب در تخصیص پرداخت‌هایمان مواجهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و وعده‌های داده شده امیدواریم بتوانیم بدهی‌های خود را به موسسات و مراکز طرف قرارداد هر چه سریعتر پرداخت کنیم.

کبیر بیان داشت: بدهی دو ماهه اول امسال بر اساس اسنادی که به دستمان رسیده، حدود 900 میلیارد تومان است و برای 6 ماهه اول سال به بیش از 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم پرداخت‌های خود را به مراکز انجام دهیم که البته اقدامات خوبی با وزارت بهداشت انجام شده و کارگروه‌های تحلیل هزینه در استان‌ها برای جلوگیری از هزینه‌های پِرت شکل گرفته است و تلاش می‌کنیم جلوی این‌گونه هزینه‌ها را گرفته و از آن برای تخصیص پرداخت‌های خود استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: 44 هزار مرکز درمانی خصوصی و دولتی، داروخانه‌ و... خریدار ما هستند که البته مطالبات داروخانه‌ها را تا خرداد ماه پرداخت کرده‌ایم که ممکن است در بعضی جاها استثنا وجود داشته باشد که در جهت پرداخت آن اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه به بدهی پزشکان اشاره کرد و گفت: به پزشکان نیز تا اردیبهشت ماه پرداخت انجام شده و سعی ما بر این است که پرداخت بدهی‌ها به روز شود.

کبیر به همچنین به فعالیت شبه بیمه‌ها اشاره کرد و افزود: هیچ شرکتی از بیمه سلامت مجوز فعالیت بیمه‌ای ندارد و مردم باید هوشیار باشند تا فریب این شرکت‌های بیمه‌ای را نخورند.