~~• به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس به گزارش فارس، معاونت حقوقی قوه قضائیه به دنبال انتشار گزارشی در این خبرگزاری تحت عنوان «8 ماه انتظار برای به‌روز رسانی پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی قوه قضاییه» مطلبی به شرح زیر برای انتشار به خبرگزاری فارس ارائه کرده است.

سلام علیکم؛

احتراماً، در پی درج مطلبی در آن خبرگزاری تحت عنوان «8 ماه انتظار برای به‌روز رسانی پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی قوه قضاییه» در روز دوشنبه مورخ 20 مهر 1394، به اطلاع می‌رساند، پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوق قوه قضاییه را 5 اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت مجدد خود را با کادر جدید در حوزه‌های خبر و انتشار لوایح، نظریاتی مشورتی، ارائه آرا وحدت رویه دیوان عالی کشور،‌ آرا هیأت عمومی دیوان عدالت اداری،‌ بانک‌‌های اطلاعاتی حوزه مترجمان رسمی کشور و... آغاز کرده و منبع مورد استناد نگارنده محترم متن یاد شده، سایت پیشین معاونت حقوقی به نشانی Judiciary - de.ir بوده؛ در حالی که پایگاه کنونی معاونت هم‌اکنون به نشانی Mh-gh.ir فعال است.

ذکر این مورد ضروری است که از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون، یعنی طی حدود 6 ماه، عناوین خبری متعددی از حوزه معاونت و ادارات کل تابعه یعنی اداره کل تدوین لوایح و مقررات، اداره کل حقوقی و اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی بر روی وبگاه این معاونت منتشر شده است. براین اساس در بازه زمانی یاد شده 40 عنوان خبر بر روی سایت قابل مشاهده است که تنها 3 مورد آن نقل از منابع خبری دیگر بوده و مابقی تولید روابط عمومی معاونت به شمار می‌رود. انجام گفت‌وگو با معاون حقوقی، پوشش سخنرانی‌های ایشان در نشست‌ها، همایش و بازدیدها و مصاحبه با مدیران کل ادارات تابعه معاونت از جمله اخبار یاد شده است؛ که در این میان بیشترین تعداد خبرهای تولیدی اختصاص به معاون حقوقی دارد.

همچنین اهتمام روابط عمومی و پایگاه‌ اطلاع‌رسانی این معاونت در طول این مدت بر این بوده است که در کنار پوشش اخبار مربوط به این حوزه، امکان دسترسی به لوایح قضایی تدوین شده در معاونت، نظریه‌های مشورتی، آرای وحدت رویه دیوان عالی کشور، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه را برای کاربران مختلف نظیر حقوقدانان، دانشگاهیان، وکلا، قضات و سایر مخاطبان فراهم سازد.

در پایان شان ذکر است، طی روزهای اخیر به دلیل ایجاد تغییرات ساختاری و شکلی در وبگاه معاونت توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دسترسی به سایت و محتوای برخی بخش‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شده که امید است با رفع مشکلات موجود دسترسی آسان به این پایگاه برای تمامی مخاطبان و کاربران فراهم شود.