~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس رسانه هایی که نامشان در جدول آمده فرایند ثبت نام را کامل کرده اند و رسانه هایی که نامشان در این لیست نیست یا هنوز مجوز قدیمی خود را در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) به ثبت نرسانده‌اند و یا در زمره پایگاه های خبری هستند که از نام یا نامواره‌ای غیر از پروانه استفاده می‌کنند و یا ماده 18 قانون مطبوعات را رعایت نمی‌کنند.

علاوه بر تذکر دو ماه قبل اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به این دو گروه، کمیته ثبت نام نمایشگاه نیز برای رفع مشکل با آنها تماس گرفته و نسبت به التزام به قانون مطبوعات پیگیری های لازم را انجام داده است. بدیهی است چنانچه این دو گروه تا قبل از 22 مهر مشکل خود را مرتفع کنند، در جدول زیر اضافه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، برای تمامی رسانه‌های حاضر در این جدول، پیامکی مبنی بر گروه بندی رسانه، متراژ و میزان بهای پرداختی غرفه ارسال شده است و رسانه‌ها می‌توانند برای سوالات خود با کمیته ثبت نام با شماره تلفن های 84095181 و  84095175 تماس بگیرند.

رسانه‌ها از 20 تا 22 مهرماه فرصت دارند نسبت به واریز اجاره بهای غرفه‌ها اقدام نمایند تا بر اساس آن، جمع متراژ نهایی شرکت کنندگان، مشخص و نقشه نهایی بر روی سایت نمایشگاه بارگذاری شود.

لازم به یادآوری است به جهت ایجاد رقابت عادلانه برای تمامی رسانه‌ها و انتخاب بهتر متقاضیان برای جانمایی، متراژهای درخواستی 36 و 60 به 24 و 48 متر تبدیل شده است.

شایان ذکر است ستاد برگزاری نمایشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حداکثر متراژ در گروه‌های آموزشی و تخصصی 24 متر، سیاسی و اقتصادی 48 متر، عمومی و خانواده 48 متر، فرهنگی و هنری 48 متر و گروه‌های استانی و منطقه‌ای 24 متر است.

متراژ کلیه پایگاه های خبری، به جز 20 پایگاه پربیننده کشور، 12 متر است و سقف متراژ این گروه نیز 48 متر تعیین شده است.

همچنین در بخشی از این اطلاعیه آمده است که عدم واریز وجه در مهلت معین، به منزله انصراف از حضور در نمایشگاه مطبوعات محسوب می‌شود و رسانه‌هایی که در موعد مقرر، پیش ثبت نام را انجام نداده‌اند، در صورت باقی ماندن فضا یا انصراف شرکت کنندگان، جایگزین خواهند شد در غیر اینصورت از حضور آنها در نمایشگاه محروم خواهیم شد.

جدول رسانه‌هایی که ثبت نامشان در نمایشگاه تکمیل شده و تعرفه غرفه‌های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.