~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر محمد جواد کبیر ضمن اشاره به مشکلات عدیده مردم در هزینه های درمان بیمارستانی، گفت: دولت با توجه به این مسئله تصمیم گرفت گام اول خود را در اصلاحات نظام سلامت و ارائه خدمت به بیمه شدگان، در ارتباط با هزینه های بیمارستانی در بردارد.

وی در خصوص بیمه سلامت همگانی اظهار کرد: در این طرح حدود 11 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان جامعه تحت پوشش بیمه ای این سازمان قرار گرفتند که 76 درصد آنها را خانوارهایی تشکیل می‌دادند که درآمد خانوار آنها زیر 1 میلیون تومان بود.

وی افزود: 80 درصد مراجعین و ثبت نام کنندگان در این صندوق در سنین زیر40 سال بودند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: بیش از 40 میلیون نفر در حال حاضر بیمه شده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

کبیر متذکر شد: با توجه به شرایط موجود، ما بر اساس قانون تلاش کردیم تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا دسترسی عادلانه تری را برای تمامی بیمه شدگان خود فراهم نمائیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال گذشته برای اولین بار با وزارت بهداشت تفاهم نامه ای را امضاء کردیم تا خدمات سطح یک روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر را از دو منبع صندوق روستائیان و محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده و در این راستا رشد 460 درصدی را در سرانه روستائیان داشته ایم.