~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا محمدحسن زدا در گفت وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خانواده‌های تمام جانباختگان فاجعه منا تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و مستمری دریافت خواهند کرد؟ اظهار کرد: خیر، تامین اجتماعی بر اساس مصوبه هیئت مدیره خود موظف شده است مستمری بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی را بطور خارج از نوبت برقرار کند و این امر اکنون در حال انجام است.

وی افزود: هنوز آمار دقیقی از جانباختگان منا از سوی سازمان حج و زیارت اعلام نشده و همچنان 65 تن از هموطنان مفقود هستند اما از لحظه‌ای که وضعیت این افراد روشن شود، اگر تحت پوشش تامین اجتماعی باشند، اقدامات لازم را برای برقراری مستمری خارج از نوبت آنها آغاز می کنیم.

به گزارش ایسنا، 14 مهرماه در هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی مصوب شد تا رسیدگی ویژه درمانی به مجروحان و حادثه دیدگان بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی، مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تدفین و ترحیم متوفیان بیمه شده، برقراری مستمری بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی بطور خارج از نوبت و کمک و مساعدت مقتضی به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی حسب تشخیص مدیرعامل، توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شود.