~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا سید علی میرباقری در همایش هم اندیشی احزاب و فعالان سیاسی استان البرز، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مباحث مهم عنوان کرد و افزود: اگر در جامعه اسلامی به سمت و سویی برویم که احساس کنیم انسانیت را پرورش داده‌ایم در آن زمان امر به معروف و نهی از منکر باعث شکوفایی می‌شود.

وی تاکید کرد: منادیان معروف باید سبب سازندگی و ناهیان منکر سبب پا برجایی جامعه شوند و این مهم باعث نمی‌شود که نسبت به دزدی 3000میلیارد از اموال بیت المال سکوت کنیم ولی یک تار موی بانوی معصوم ایرانی را منکری بزرگ بدانیم.

وی با بیان اینکه انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است اذعان کرد: اگر انسان فقط بعد مادی را پرورش دهد به تعبیر قرآن کریم از حیوان بدتر است به طوری که انسانی می‌شود که تنها با فشردن یک دکمه هیروشیما را با خاک یکسان می‌کند یا ناکازاکی را به خاک و خون می‌کشد.

وی تصریح کرد: 124هزار پیامبر برای پرورش و آموزش دادن بعد معنوی از سوی خداوند برای انسان‌ها آمده‌اند، انسان کامل باید هر دو بعد خود را با هم رشد دهد.

مشاور ارشد وزیر کشور ادامه داد: تمام اعمال خود را باید به سمت تقوا و درست کار کردن سوق دهیم و مسوولیت‌های اسلامی و خانوادگی را به جا آوریم و هرجا که احساس کردیم ارزش‌های ملی، جغرافیایی و جان انسان‌ها درخطر است با قلم، مال و بیان باید به پاخیزیم و جهاد کنیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت:در سال 2014 وضعیت 142 کشور از جمله ایران از نظر شاخص‌های نوآوری جهان بررسی شده است که ایران در این میان رتبه 120 را کسب کرده است، این یعنی 119 کشور از ما جلوترند. در این آمار ایران جز ضعیف‌ترین کشورهاست که زنگ خطری برای جامعه اسلامی و دینی ماست.

میرباقری در ادامه به رتبه ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: رتبه ایران از نظر سرمایه انسانی و تحقیقات رتبه 46، ادامه تحصیل و سواد آموزی 41، تربیت دانش آموخته مهندسی دو، تولید دانش 40، تولید مقاله‌های علمی 39 و از نظر میزان ارجاع دهی مقالات علمی در رده 45 جهان قرار دارد.

این مسئول افزود: همه این رتبه‌ها در حالی است که متاسفانه زمانی که به نظام پاداش‌دهی به این رتبه‌ها می‌رسیم جایگاه ایران مناسب نیست که حاکی از هرز رفتن منابع انسان‌ها و ظرفیت‌های موجود است.

مشاور ارشد وزیر کشور تصریح کرد: به عنوان مثال ایران از نظر قاعده‌گذاری اجتماعی در رتبه 138، اجرای قانون 120، پیشرو بودن در بازار 139، رشد سلامت اقتصادی اقشار از نظر فساد 138 و سهولت در کسب و کار در رتبه 139 قرار دارد.

وی یادآورشد: این آمارها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی علی‌رغم درآمد بالای متوسط و شاخص های نوآورانه بالا بازدهی ضعیفی دارد.