به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه، علی فعله‌گری گفت: نشست هم‌اندیشی دوستداران گردشگری و محیط زیست بخش بایگان در راستای توسعه اکوتوریسم در منطقه اورامانات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نشست هم‌اندیشی با حضور ویژه کارشناسان معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری روز سه‌شنبه 21 مهرماه جاری در منطقه گردشگری بان‌وره «میگوره» بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه هدف از برگزاری این نشست را بررسی و ارائه راهکارهای بهینه‌سازی اکوتوریسم در منطقه عنوان کرد.

فعله‌گری ادامه داد: منطقه اورامانات و بخش باینگان به‌ دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی قابل‌ توجه و منحصر به‌فردش، شرایط خاصی برای توسعه اکوتوریسم دارد.

وی افزود: در راستای توسعه صنعت گردشگری استان کرمانشاه که یکی از محورهای اصلی توسعه استان محسوب می‌شود، گردشگری طبیعت و توجه به توانمندی‌های گسترده منطقه اورامانات در این زمینه در برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه ایجاد زیرساخت‌های مناسب اقامتی، رفاهی و تفریحی، احداث هتل‌های متعدد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های روستایی با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی را از جمله برنامه‌های این اداره‌کل برای توسعه صنعت گردشگری منطقه برشمرد.