به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم افتتاح حوزه علمیه فاطمةالزهرا (س) در قائم‌شهر با بیان این‌که «همه کسانی که برای این حوزه علمیه تلاش کردند برای خود باقیات و صالحات گذاشته‌اند» اظهار کرد: این ساختمان برای همگان ماندگار است و کسانی که در این مدرسه تحصیل می‌کنند می‌توانند منشأ برکت و خیرات باشند.

وی افزود: خواهرانی که در این حوزه‌ها تحصیل می‌کنند با حضور در اجتماع می‌توانند مردم را با علوم دینی آشنا کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این‌که «اگر قصد شما خالص باشد و برای خدا کار کنید خداوند هم ثوابش را خواهد داد» خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیشرفت در مدارس علمیه خواهران بالاتر از آقایان است.

وی اضافه کرد: در کل کشور 600 نفر طلبه خواهر در حال تحصیل تا سطح چهار هستند.

مقتدایی بیان کرد: خدمتی که خواهران حوزه علمیه می‌کنند در زمینه حجاب بیشتر از سخنرانی است که یک روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بیان می‌کند.

این مسئول در باره حضور خواهران در جامعه، گفت: وقتی طلبه خانمی با حجابش وارد شهر می‌شود کسانی که بدحجاب هستند، احساس شرم می‌کنند و کمی حجابش را بهتر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه قائم‌شهر نیز در این افتتاحیه با بیان این‌که «یکی از خدمات ارزنده در سایه نظام جمهوری تأسیس مدارس خواهران فطمه الزهرا قائمشهر است» اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب توجه به علوم دینی کمتر بود و به برکت انقلاب اسلامی و توجه به مدارس دینی و تحصیل خواهران بیشتر شد.

آیت‌الله علی معلمی با اشاره به این‌که «این بنا به مساحت 1600 متر مربع با هزینه 540 میلیون تومان در حال ساخت است» تصریح کرد: شهرداری هر جایی که دچار مشکل شدیم به ما در ساخت این حوزه علمیه کمک کردند.

این عضو مجلس خبرگان در مازندران با اشاره به این‌که «مدیران دستگاه‌ها در سطح سیاسی و اجتماعی توجه خوبی به مسائل معنوی داشتند» خاطرنشان کرد: امسال خواهران طلبه پایه پنجم را می‌گذرانند و کلاس اول تا پنجم حدود 135 طلبه خانم داریم.