~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر مجید ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: هویت به عنوان چیستی و کیستی هر فرد و شناسنامه فرهنگ، تفکر و رفتار فردی و اجتماعی اوست. خانواده نخستین مدرسه تشکیل هویت و تقویت آن است و پس از خانواده، مدرسه و جامعه هویت افراد را تقویت و تحکیم می‌کند. همچنین سبک زندگی، پوشش، آرایش و پیرایش نمادهایی از هویت هر فرد هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز نوجوانان و جوانان تحت تاثیر فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای دچار تزلزل، بحران و گسست هویت شده‌اند، اظهارکرد: تقابل با والدین و فرهنگ خانواده، هنجار گریزی و سرپیچی از قواعد اجتماعی اصلی‌ترین عوارض بحران هویت است.

این رفتارشناس در ادامه گفت: برخی از این دانشجویان تلاش می‌کنند که از دوستان خود الگوبرداری و از آنان تقلید کنند. متأسفانه نهادهای فرهنگی و متولی به ویژه در دانشگاه‌ها برای کاهش بحران هویت دانشجویان سال اولی کار عملی و سودمندی نکرده‌اند. سیگار کشیدن، تقلید از پوشش حتی استفاده از گفتمانهای شهری و خیابانی و نفی زادگاه و قومیت برای نشان دادن امروزی بودن از عوارض دیگر این بحران هستند.