~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس در حاشیه دومین نشست بین‌المللی مدرسه ایمن که امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با ناجی‌جلول وزیر آموزش و پرورش تونس دیدار کرد.

در این دیدار، وزیر آموزش و پرورش ایران اظهار داشت: آموزش دختران، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه آموزشی و عدالت آموزشی در سطح کشور از سیاست‌های جدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: توفیقات خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر قریب 99 درصد کودکان 6 تا 10 ساله در مدارس تحصیل می‌کنند و در توسعه فضاهای شاد و تربیت‌بدنی اقداماتی شروع شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تجربیات خوبی در توسعه فرهنگ گفت‌وگو در دانش‌آموزان با تأکیدات رئیس‌جمهور شده است و تقویت درس انشاء و کتابخوانی در دانش‌آموزان دنبال می‌کنیم.

وی گفت: در چند سال گذشته به این جمع‌بندی رسیدیم تا به یک تحول بنیادین در فلسفه تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش اعمال کنیم تا دستاوردهای آموزش و پرورش با اصول انقلاب سازگار باشد.

فانی یادآور شد: لازمه این کار این است که در آموزش و پرورش زیرساخت‌های فرهنگی و هویت دانش‌آموزان شکل گیرد.

وی تصریح کرد: تئوریکال آموزش و پرورش ایران مجموعه‌ای است که به زبان انگلیسی ترجمه شده است و تقدیم شما می‌شود و آمادگی داریم تجربیات بیشتری که در طول 35 سال داشته‌ایم در زمینه تربیت معلم، تألیف کتاب‌های درسی و سایر بخش‌های آموزشی در اختیار شما قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آمادگی داریم هیأتی از تونس به ایران بیاید و از نزدیک در جریان اقدامات ما قرار گیرد و این تجربیات را در اختیار تمام کشورها به خصوص کشورهای مسلمان قرار دهیم.