به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در چهاردهمین دوره نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی با بیان خیر مقدم به وابستگان نظامی کشورهای دوست و برادر، مدیران، فرماندهان، مخترعان و مبتکران اظهار داشت: بنده از این تریبون به نمایندگی از پلیس جمهوری اسلامی ایران عرض می‌کنم که نیروی انتظامی به کمک پلیس دثیگکر کشورهخای اسلامی این آمادگی را دارد که برای نظم و انتظام زائران بیت‌الله الحرام در کشور عربستان حضور پیدا کند و این مسئولیت را به محو احسن انجام دهد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: اگر آنها این توان را ندارند خوب است که این مسئولیت را به پلیس کشورهای اسلامی واگذار کنند.

سردار اشتری بزرگ‌تر از اصل ضایعه منا را بی‌تفاوتی و حالت غیر انسان دوستانه پلیس و مسئولان سعودی در قبال جانباختگان اعلام کرد.

وی گفت: شاید اگر آنان اراده‌ای داشته‌اند می‌توانستند از این ضایعه بزرگ جلوگیری کنند ولی ما هیچ ارده‌ای ندیدیم؛ یعنی باید دنبال این بگردیم که چند درصد عمد در کار بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: باید حکام عربستان پاسخگوی این جنایت هولناک باشند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: هشدار فرماندهی کل قوا مرهمی بود بر آلام مردم و نشان از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران بود؛ فرمایشات مقام معظم رهبری دلگرم کننده همه مردم و مسلمانان بود و ناامیدکننده دشمنان بشریت بود.