~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سیامک سمیعی در مراسم افتتاحیه سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی اظهار داشت:‌ طی چندسال اخیر در حوزه اقتصاد آزمایشگاه‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو شدیم که در این جهت تلاش‌هایی برای تعیین قیمت تمام شده این خدمات صورت گرفته است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با ورود تست‌های جدید و فناوری‌های نوین در حوزه آزمایشگاهی موضوع مدیریت بهره‌برداری از آزمایشگاه‌های پزشکی بیش از گذشته مطرح شد که در این مسیر آزمایشگاه‌های بخش خصوصی پیشرو بوده‌اند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با تأکید بر نظام یکپارچه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی گفت: در حال حاضر کاربرد این اطلاعات در بخش پذیرش و جواب‌دهی بوده که بیشتر در حوزه بیمه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد این در حالی است که باید با تغییر نگاه در این حوزه از اطلاعات دریافتی از بیماران در آزمایشگاه‌ها به عنوان یک ابزار مدیریتی برای پایش و ایمنی بیماران استفاده کرد که در اینجا ضرورت مدیریت اطلاعات با هدف تعامل با وزارت بهداشت احساس می‌شود.

سمیعی در پایان از جامعه آزمایشگاهیان کشور درخواست کرد:‌ کیت‌ها، تجهیزات نامرغوب و تقلبی موجود در بازار را به وزارت بهداشت اطلاع دهند.