به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس قاسم حبیب‌زاده جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص اردوهای راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی کشور است که اصلی‌ترین هدف آن شناساندن و تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان است که در آن شور، احساس و منطق وجود دارد که باید به نسل چهارم منتقل شود و از طرفی ترویج ارزش‌هایی است که در دفاع مقدس، رزمندگان به منصه ظهور رساندند.

حبیب‌زاده افزود: کاری که بسیج دانش‌آموزی و سازمان بسیج مستضعفین در اعزام یک میلیون دانش‌آموز به مناطق دفاع مقدس انجام می‌دهند، بزرگترین کاری است که برای گرامیداشت واقعی و هدفمند دفاع مقدس انجام می‌شود چرا که در هر اتوبوسی یک روحانی و راوی وجود دارد کهاکثر راوی‌ها یا خود جنگ را درک کرده یا از معلمان بازنشسته هستند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی یادآور شد: وقتی چند روز دانش‌آموز از محیط خانه و مدرسه جدا می‌شود و او به مناطق دفاع مقدس می‌بریم، از هر فرصتی در داخل اتوبوس، اردوگاه و منطقه جنگی استفاده شده و واقعیت‌ها تبیین می‌شود، آیا برنامه‌ای است که به این خوبی بتواند اثرات دفاع مقدس را بر دل و جان دانش‌آموزان قرار دهد؟

حبیب‌زاده در خصوص تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در اردوی راهیان نور سال گذشته گفت: 650 هزار نفر سال گذشته به راهیان نور اعزام شدند که این بر اساس تفاهمی بود که با آموزش و پرورش داشتیم قرار شد تا 50 درصد مأموریت و هزینه‌ها را ما پرداخت کنیم و 50 درصد دیگر را آموزش و پرورش پرداخت کند.

وی افزود: ما حق‌السهم خود را پرداخت کرده‌ایم و آموزش و پرورش نیز خیلی تلاش کرد، مدیران کل و مدارس زحمت‌کشیدند و اگر همکاری‌ها بیشتر بود طبیعی است که اهداف گذاری برای یک میلیون نفر را محقق می‌کردیم؛ این برنامه اجباری نبوده و اختیاری است و حتی از پدر و مادر دانش‌آموزان رضایت کتبی می‌گیریم.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی خاطر نشان کرد: ممکن است بخشی از دانش‌آموزان جامعه هدف تمایلی به حضور در راهیان نور نداشته باشند که این عده خیلی کم هستند و اکثر قریب به اتفاق دانش‌آموزان مایل به حضور در راهیان نور هستند.