~~به گزارش پارس ، به خبرگزاری فارس آیین افتتاحیه و بدرقه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان شهر تهران، امروز با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در سخنانی اظهار داشت: سال 57 انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به پیروزی رسید و بساط نظام سلطه و پایگاه‌های نظامی و مراکز جاسوسی از جمله لانه جاسوسی جمع شد و طومار همه مزدوران نظام طاغوت در هم پیچیده شد.

وی ادامه داد: به رغم رفتن آنها از کشور، آرام ننشستند و ادامه غارتگری و چپاول آنها اقتضا می‌کرد تا باز برگردند و با سیاست‌های ننگین استعمارگرانه خود دست به توطئه بزنند.

چهاربند افزود: آنها توسط مزدوران داخلی و خارجی تلاش کردند توطئه‌هایی را اجرا کرده و فرصت ندهند انقلاب اسلامی به یک حکومت و نظام اسلامی تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آنها به دنبال آن بودند تا استقرار نظام به درستی شکل نگیرد، گفت: در گوشه و کنار و با ترور، سربازان و انقلابیون را شهید کردند تا کار سامان نگیرد و در رأس همه توطئه‌ها، حمله رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام بود.

وی با اشاره به اینکه آنها تصور می‌کردند انقلاب در مرحله استقرار است و دارای ثبات نیست و کشور سامان ندارد، افزود: آنها تصور کردند می‌توانند در چنین فرصتی به خاک ایران حمله کنند و آن را تصرف کرده و جلوی استقرار نظام و حکومت اسلامی را بگیرند که این کار را با حمایت کشورهای غربی و شرقی کردند و حمله را انجام دادند.

چهاربند یادآور شد: دشمن با خیال تصرف 3 روزه تهران فکر کرد به ایران می‌رسد، اما از همان لحظه تهاجم زمینی و هوایی دشمن، آنچنان ملت با رهبری امام راحل(ره) منسجم شدند و به دهانشان کوبیدند که خودشان نیز تصور نمی‌کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نقش نیروهای مردمی گفت: سازمان بسیج مولود آن مقاومت و ساماندهی دوران جنگ بود و در وهله اول جلوی پیشروی دشمن گرفته شد و به‌تدریج عقب رانده شدند و آنها فهمیدند که اگر ادامه دهند، آنها هستند که شکست می‌خورند.

وی تصریح کرد: وقتی آنها زورشان به توقف و آتش‌بس نمی‌رسید، از روش‌های ناجوانمردانه استفاده کردند و سلاح‌های شیمیایی به کار بردند و از هیچ جنایت جنگی دریغ نکردند.

چهاربند با تأکید بر اینکه آنچه مهم است فرهنگی است که در کنار همه پیشرفت‌ها در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، افزود: بسیاری از پیشرفت‌های ارتش و سپاه که امروز کسب کرده‌اند حاصل همان دوران مقاومت است و امروز به یکی از برترین قدرت‌های موشکی نه تنها در منطقه، بلکه در جهان دست پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس فرهنگ ایثار و مقاومت است، گفت: امروز صاحب فرهنگی هستیم که همه کشورهای منطقه از آن الهام گرفتند و دشمن از این بیش‌تر از سلاح‌های ما می‌ترسد و اگر فرهنگ ایثار و مقاومت که در طول دفاع مقدس شکل گرفت، نبود، امروز در منطقه مقاومتی نبود و آمریکا به جنایات و غارت خود ادامه می‌داد.

وی اضافه کرد: آن چیزی که مانع رژیم اشغالگر قدس شد، مقاومت است و این سرمایه بزرگی است که حاصل خون شهدا و دفاع مقدس است و ما در طول دفاع مقدس 41 هزار شهید دانش‌آموز و معلم داشتیم و مدارس از سال 59 تا 66 از جمله مراکز و منابع تأمین رزمنده در جبهه بود.

چهاربند با بیان اینکه امروز اردوی راهیان نور داریم و آن روزها از مدارس گردان‌ها به جبهه اعزام می‌شد، گفت: مدارس ما تبدیل به مراکز مقاومت شده بود و بیش از 188 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم که 41 هزار شهید را معلمان و دانش‌آموزان تشکیل داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه همانطور که در دهه 60 دشمن اشتباه کرد و دانش‌آموزان و معلمان با حضور در جبهه‌ها مقابل تهاجم نظامی ایستادند، خاطرنشان کرد: مدارس ما امروز در مقابل تهاجم فرهنگی می‌ایستد و مقاومت می‌کند و شما باید سفیرانی باشید که پیام شهدا را پس از برگشت از این مناطق به گوش شهروندان و هم‌کلاسی‌های خود برسانید و پیام انقلاب فرهنگی ایران اسلامی توسط شما به گوش همه جوانان منطقه خواهد رسید.