~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا رانندگان و افراد خاطی با جریمه‌ای 50 پوندی (حدود 75 دلار) روبرو خواهند شد، اگرچه پلیس تاکید کرده که در مرحله ابتدایی اعمال این قانون به دادن تذکر اکتفا خواهد شد.

بر اساس این قانون به هنگام حضور فردی زیر 18 سال در یک خودور، حتی اگر پنجره‌های آن پایین باشد، افرادی که در آن در حال استعمال دخانیات هستند، در چارچوب این قانون قرار خواهند گرفت. البته اگر خودرو «کروکی» است و سقف آن کاملا باز شده است، این قانون در مورد سرنشینان آن اعمال نخواهد شد. همچنین این قانون در مورد سیگارهای الکترونیکی صدق نمی‌کند.

همزمان گزارش شده که انتظار می‌رود پارلمان اسکاتلند قانون خاص خود را در این‌ باره در سال آینده میلادی اعمال کند. مقامات ایرلند شمالی نیز گفته‌اند که ابتدا اعمال این قانون را در دیگر نقاط کشور بررسی و سپس در این خصوص اعلام نظر می‌کنند.

بر اساس گزارش «بنیاد ریه انگلیس»، در این کشور هر هفته بیش از 430 هزار کودک در خودروها در معرض استنشاق دود ثانویه دخانیات قرار دارند. قرار گرفتن کودکان در معرض دود ثانویه دخانیات، باعث افزایش خطر ابتلا به آسم، مننژیت و مرگ نوزادان می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ فعالان امور سلامت و بهداشتی، این طرح را اقدامی مثبت و حرکتی مهم پس از ممنوعیت کشیدن سیگار و استعمال دخانیات در اماکن عمومی در سال 2007 خوانده‌اند.