~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا انوشیروان محسنی بندپی امروز در مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند و همچنین نخستین مراسم یادبود جان باختگان فاجعه منا در جمع خبرنگاران عنوان کرد:‌ در حال حاضر 8.2 درصد جمعیت کشور برابر با بیش از شش میلیون نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این آمار در سایر استانهای کشور متغیر است؛ به طوری که گیلان با 11 درصد جمعیت سالمند، پیرترین استان و سیستان و بلوچستان با 4.7 درصد سالمندی، جوانترین استان کشور است.

محسنی بندپی درباره هزینه‌های نگهداری سالمندان در مراکز نیز عنوان کرد: هزینه تمام شده نگهداری هر سالمند در مراکز کشور به طور میانگین با توجه به شرایط جغرافیایی و اقتصادی هر استان بین 900 تا یک میلیون و 300 هزار تومان به صورت ماهیانه بوده که استان تهران دارای بیشترین هزینه‌ها نسبت به کل کشور است.

وی در خصوص سالمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز عنوان کرد: چنانچه سالمندی از لحاظ معیشتی و اقتصادی قدرت اداره زندگی خود را نداشته باشد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار خواهد گرفت و چنانچه فرد در مراکز شبانه روزی سازمان نگهداری شود یارانه 360 هزار تومانی را دریافت کرده و چنانچه در منزل باشد نیز مبلغی را تحت عنوان نگهداری از منزل که سقف آن کمتر از یارانه مراکز است به وی داده می‌شود.