~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا علی اصغر فانی در مراسم افتتاح چهار آموزشگاه ساخته شده توسط خیر نیک‌اندیش، عبدالرضا وکیلی و همچنین امضای تفاهم‌نامه ساخت 69 پروژه آموزشگاه جدید (وکیلی) که در فرهنگسرای سیمرغ شهرستان نیشابور، برگزار گردید با بیان این مطلب عنوان کرد: تقدیر و تشکر دارم از جناب آقای وکیلی و همه خیرین استان خراسان رضوی؛ این استان پیشتاز ساخت مدارس توسط خیرین است، در حال حاضر بیش از 2 میلیون و100 هزار دانش‌آموز در مدارسی که توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده، تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه 520 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که از این تعداد 490 هزار کلاس بعد از انقلاب و بیش از 20 درصد از این تعداد توسط خیرین ساخته شده است، اظهار کرد: به تمام خیرین مدرسه‌ساز تبریک می‌گویم که این مسیر را انتخاب کردند و این توفیقی است که همه ندارند؛ تا قبل از مهر و در 6 ماهه اول سال 94، 1300 مدرسه با 8000 کلاس درس آماده شد و از این تعداد، بیش از 20 درصد توسط خیرین آماده گردید.

فانی افزود: امسال خیرین در سراسر کشور 800 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی داشتند و این در حالی است که بودجه دولتی ما 1340 میلیارد تومان است و ما با این روندی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، پیش‌بینی می‌کنیم که مشارکت خیرین از اعتبارات دولتی پیشی بگیرد. امسال تا آخر اسفند با برآوردی که همکاران ما داشتند، 700 مدرسه دیگر به این 1300 مدرسه اضافه خواهد شد و این رکوردی است که خواهیم زد و بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش توسط یک وزارت‌خانه اداره نمی‌شود. آموزش و پرورش نیازمند کمک و حضور همه دستگاه‌ها، چه دولتی و چه غیردولتی، اولیاء و دانش‌آموزان و کلاً همه مردم است.