~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برگزاری جلسات جدی وزیر بهداشت ایران با هیات عالی عربستان و وزیر بهداشت این کشور، اظهار داشت: مقامات عربستانی متعهد شده‌اند که بدون اجازه ایران و نیز در خواست بستگان فوت شدگان، هیچ یک از این عزیزان فوت شده ایرانی در عربستان دفن نشود.

وی تصریح کرد: همچنین مقامات عربستانی متعهد شده‌اند که انتقال اجساد تشخیص هویت شده در طی روزهای آینده سریعا به کشورمان انتقال پیدا کنند و تا مدتی نزدیک شاهد حضور اولین گروه از زائران فوت شده در حادثه منا خواهیم بود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هاشمی وزیر بهداشت ایران مقامات عربستانی را با مطالب تخصصی و فنی قانع کرده است که فرآیند عربستان برای شناسایی و تشخیص هویت جان باختگان طولانی است، خاطر نشان کرد: اگر جنازه‌ای ایرانی شناخته شود، تشخیص هویت در ایران انجام خواهد شد و مقامات عربستانی بر همکاری لازم و کامل با ایران در این خصوص تاکید کردند.

اوحدی با اشاره به اعلام تعداد کشته شدگان نهایی فاجعه منا گفت: سازمان حج و زیارت کار جستجو در مراکز طبی، درمانی و بیمارستان‌های عربستان را دنبال می‌کند و آمار کل جان باختگان این حادثه تلخ براساس تعدادی که از اجساد به دست خواهیم آورد است و احتمالا افزایش آمار کشته شدگان بیشتر شود.