به گزارش پارس، رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : حدود 100 هکتار از نیزار های اراضی واقع در بستر تالاب انزلی در اثر این آتش سوزی دچار آسیب شد.

اکبر میغی اظهار کرد : آتش از عصر دیروز از ناحیه سیاهکشیم در جنوب غرب تالاب آغاز شد و با توجه به گستردگی و مشکل دسترسی تلاش نیروها برای مهار کامل آتش میسر نشد.

وی خاطرنشان کرد : سرانجام با تلاش مقامهای شهرستانهای انزلی و صومعه سرا و محیط زیست بالگرد واحد هوا فضای سپاه پاسداران مجهز به وسایل اطفاء به یاری آمد.

میغی یادآور شد : از ابتدای بامداد پنجشنبه با کمک اداره منابع طبیعی ، هلال احمر، نیروهای مردمی و محیط بانان و نیروهای محیط زیست استان ، فرمانداران و بخشداران کار اطفای آتش از هوا و زمین انجام شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی متذکر شد : با عاملان ایجاد این حریقها از طریق قانونی برخورد می شود.

24 شهریور ماه امسال نیز بالغ بر سه هکتار از تالاب انزلی در محدوده روستای شانگهای پرده دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی خاموش شد.

تالاب زیبای انزلی بعنوان مهارگر سیلاب ها، مطبوع کننده هوا، پناهگاه پرندگان و آبزیان ، رویشگاه لاله ها و نیلوفرهای آبی ، پالایش دهنده آلاینده ها ، تامین کننده آب کشاورزی مزارع پیرامون و تفرجگاه انسانها از مدت ها پیش به دلیل حجم بالای رسوبات ، فاضلابهای صنعتی و شهری ، پسماندها و سموم کشاورزی در معرض آسیب شدید قرار دارد و آتش سوزی های اخیر نیز زخمهای کاری دیگری را بر پیکره آن وارد کرده است.

در صورت عدم توجه و پیشگیری از بروز حریق ها که به نظر می رسد عمدی بوده و با هدف تصرف عرصه تالاب صورت می گیرد و مشکلات نابودکننده دیگر نعش تالاب انزلی روی دست همه ایرانیان خواهد ماند.